سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برابری تعداد ورودی و خروجی بیمارستان‌ها به معنی رفع کرونا نیست/حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال جهش تولید

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌ها با نگاه فناورانه در سال جهش تولید از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندارگیلان در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان گفت: برابری تعداد مبتلایان بستری و ترخیص شدگان در روزهای اخیر به معنای همکاری مطلوب مردم در اجرای طرح های مختلف از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی است.

او افزود: مراکز درمانی و بیمارستانی استان شرایط بهتری را از حیث ارائه خدمات پیدا کرده اند، اما این به منزله حل مشکل بیماری نیست.

استاندارگیلان گفت: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری مردم همچنان از طریق دانشگاه علوم پزشکی به صورت پیوسته اجرا می‌شود تا افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بودند رصد و پایش شوند.

زارع از درخواست از مقامات عالی کشوری برای تامین نیازمندی‌های زیرساختی استان در بخش بهداشت و درمان خبر داد و افزود: موضوع درخواست استان این بود که از مبلغ در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی، به حوزه بهداشت و درمان گیلان متناسب با نیازمندی‌ها، جمعیت ثابت و حضور گردشگران و مسافران؛ اعتباری مناسب اختصاص یابد.

او با اشاره به اینکه برخی از شرکت های خصوصی با نگاه مسئولیت اجتماعی به تغییر خط تولید خود برای تهیه ملزومات بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده پرداختند گفت: انتظار می‌رود داروخانه‌ها اقلام مورد نیازشان را از این شرکت‌ها تهیه کنند و پاسخگوی نیاز مردم باشند.

استاندار گیلان همچنین به اقدامات موثر پارک علم و فناوری گیلان با مشارکت جوانان نخبه و فرهیخته در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری گیلان از ابتدای اسفندماه به عنوان یکی از استان‌های فعال  برای شکل‌گیری ایده‌ها تا مرحله تجاری سازی و تولید، تلاش‌های موثری داشته است.

زارع بر ضرورت حمایت دستگاه‌های مختلف از اقدام‌های شرکت‌های دانش بنیان تاکید  کرد و گفت: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، باید تلاش شود تا اقدامات استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان، با انگیزه روبه جلو گام بردارند چراکه جهش تولید صرفاً با نگاه سنتی محقق نمی‌شود بلکه باید با نگاه فناورانه عملیاتی شود.

انتهای پیام/اص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.