استاندار گیلان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: شسکت کرونا مستلزم ادامه رعایت موارد بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،ارسلان زارع ، استاندار گیلان ، با بیان اینکه کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا نتیجه همکاری مردم بود گفت: شسکت کرونا مستلزم ادامه رعایت موارد بهداشتی است.

او  در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اجرای طرح‌های ملی مقابله با بیماری کرونا ف افزود: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و طرح غربال گری تأثیر بسیار زیادی در کنترل این بیماری داشت.

استاندار گیلان  با قدردانی از تلاش شبانه روزی پرستاران و کادر درمانی گفت: نباید گلایه‌ها و دغدغه‌های پرستاران و کادر درمانی را به دل گرفت، اما باید دقت کرد تا با بیان مطالبی شأن و منزلت این قشر دلسوز خدشه دار نشود.

زارع،  با بیان اینکه با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شرایط بهتری را برای ارائه خدمات پیدا کرده اند افزود: برای ادامه روند کاهشی ابتلا به این ویروس مردم همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

او گفت: بیمارستان‌های رازی رشت، لنگرود و بیمارستان قدیمی تالش همچنان در اختیار بیماران کرونایی است.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت اصناف با خطر پذیری کم و متوسط افزود: صاحبان اصناف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و درمان برای گرفتن مجور فعالیت را جدی بگیرند.

زارع ، به رفع حصار پارک‌ها هم اشاره کرد و گفت: فعالیت شغل‌های پرخطر در پارک‌ها همچنان ممنوع است و مردم نیز باید از تجمع در این مکان‌ها خودداری کنند.

او در ادامه افزود: دشمنان با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی به دنبال زیر سوال بردن اقدامات مؤثر در مقابله با کرونا هستند، اما مردم با آگاهی لازم تا شکست کرونا همچنان با تصمیم‌های دولت همکاری خواهند کرد.

استاندار گیلان،  به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلی اماکن مذهبی هم اشاره و تصریح کرد: در این ایام نقش صدا و سیما بسیار حائز اهمیت است که با تولید برنامه‌های مذهبی مناسب نیاز مخاطبان را برطرف کند.

سید کاظم دلخوش،  نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم به پیگیری مسئولان استانی در خصوص گرفتن اعتبار برای مدیریت بیماری کرونا از سازمان جمیعت هلال احمر و بنیاد مستضعفان کشور تأکید کرد و از مسئولان بنیاد مستضعفان خواست در اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی علاوه بر تهران به دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های کم برخودار بیشتر توجه شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.