استاندار گیلان:

کمبودی در حوزه اقلام ضروری مردم وجود ندارد

استاندار گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: کمبودی در حوزه اقلام ضروری در گیلان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه کمبودی در حوزه اقلام ضروری در این استان وجود ندارد، گفت: سامانه خرید اینترنتی که با عنوان بومی "بیهین" طراحی شده، در راستای اجرای رویکرد "در خانه بمانیم و در خانه بخریم" است.

او با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "جهش تولید" افزود: انتظار دارم کارگروه تنظیم بازار با کنترل قیمت کالا‌ها و نیز مدیریت عرضه و تقاضا سهمی موثر در جهش تولید، خصوصا حمایت از تولیدات داخلی به ویژه تولیدات استان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان از همکاری اصناف، بازاریان و واحد‌های کوچک خدماتی که در جریان شیوع ویروس کرونا از همان روز‌های ابتدایی تاکنون تلاشی ارزنده داشته اند، تقدیر کرد و اظهار داشت: این همکاری موثر و شتابان استمرار خواهد داشت.

زارع بیان کرد: علیرغم محدودیت‌های ترافیکی در اسفند ماه و ایام نوروز، هیچ گونه مشکلی در حمل و نقل کالا‌های اساسی و مورد نیاز نداشته ایم و با بازگشایی و آغاز فعالیت مشاغل کم خطر شاهد فراوانی کالا برای عرضه هستیم.

او با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام شده از حیث تامین کالا‌های استراتژیک اطمینان خاطر داریم، گفت: هم اکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در سیلو‌های استان ذخیره شده، ۱۷۱ هزار تن برنج در انبار‌های استان موجود است و در خصوص روغن، شکر، گوشت قرمز و سفید هم مشکلی وجود ندارد و با اطمینان خاطر به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید در تامین کالا‌های مورد نیاز مردم به کیفیت آن‌ها هم توجه شود، به افزایش کیفیت آرد که افزایش رضایت مردم را در پی داشت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که فصل خرید گندم است، باید به کیفیت آن در خرید توجه شود.

زارع از جمله دلایل کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان را تعطیلی هتل‌ها و رستوران‌ها و نیز کاهش ورود مسافران دانست و اظهار داشت: از این رو شاهد اشباع بازار از تولیدات انبوه در این بخش بودیم که با زنجیره همکاری‌های خوبی که در این بخش انجام شد و پشتیبانی‌های موثری که صورت گرفت، این تولیدات به درستی مدیریت شد.

او با اشاره به اینکه بر اساس گزارش بانک مرکزی تورم گیلان از میانگین کشوری در سال ۹۸ کمتر بوده است، بر ضرورت استمرار این عملکرد و جلوگیری از گران‌فروشی در سال ۹۹ تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تاثیر و نقش بازرسی و گشت‌های مشترک از سوی دستگاه‌های نظارتی گیلان در مدیریت و تنظیم بازار گفت: ۲۱۳ هزار مورد بازرسی در گیلان انجام شد که در کنترل قیمت‌ها مولفه مهمی محسوب می‌شود.

زارع به افزایش تقاضای مردم برای خرید برخی اقلام در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: لذا باید نظارت‌های مستمر و روزانه خود را افزایش دهیم.

او با اشاره به رواج خرید‌های اینترنتی به دنبال شیوع بیماری کرونا یادآور شد: بسیاری از کشور‌های اروپایی در راستای توسعه پایدار جوامع، این موضوع را از چند سال گذشته آغاز کردند، زیرا ضرورتی ندارد مردم برای خرید از وسایل حمل و نقل استفاده کرده و وقت و سرمایه خود را تلف کنند.

استاندار گیلان از راه اندازی سامانه "بیهین" در راستای اجرای رویکرد "در خانه بمانیم و در خانه بخریم" خبر داد و گفت: ۷۰ کسب و کار در این سامانه بارگذاری شده و بر خط هستند.

او رتبه استان در کسب و کار‌های آنلاین را هشتم عنوان کرد و این جایگاه را نشان از علاقه مندی گیلانیان نسبت به فعالیت‌های اینترنتی خواند و تصریح کرد: رسانه ملی و دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی و همچنین کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت کرونای استان، در معرفی این سامانه کوشا باشند.

در این جلسه از سامانه که با عنوان بومی "بیهین" به معنای "بخر" طراحی و نامگذاری شده است، رونمایی شد.

شهروندان به منظور پیشگیری از تردد‌ها و تسهیل خرید از طریق ابزار‌های تلفنی، پیامک و فضای مجازی و موکول کردن خرید‌های غیرضروری به زمان دیگر می‌توانند به این سامانه به آدرس اینترنتی bihin.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.