نماینده ولی فقیه در گیلان گفت:حفظ سلامتی مردم مهم‌ترین مساله است و درخصوص بازگشایی مساجد واماکن مذهبی به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،آیت الله فلاحتی،نماینده ولی فقیه در گیلان، در جلسه تصمیم گیری درباره فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان، سلامت مردم را اولویت نخست برای نحوه تصمیم گیری عنوان کرد و گفت: اصول و مبانی دین اسلام نیز بر حفظ سلامت مردم و افراد جامعه و به ویژه جلوگیری و پیشگیری از هرگونه آسیب و ضرری تاکید دارد.

او افزود: رعایت اصول و موارد بهداشتی اصلی مهم و حیاتی است و هیچگاه نباید فرد یا افرادی را برای تمکین کردن به این اصول سرزنش کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاکیدات دینی بر صبر پیشه کردن در سختی ها گفت: با توجه به شرایط ویژه امروز و شیوع ویروس منحوس کرونا، بسته بودن مساجد هم یکی از همین سختی هاست که باید بر آن صبر پیشه کرد تا براساس نظرات تخصصی و مشورت با متخصصان بهترین راهکار اجرایی شود.

آیت الله فلاحتی در گیلان با تاکید بر ظرفیت مناسب رسانه ملی، افزود: از ظرفیت صدا و سیما برای ترویج اصول و مبانی دینی و برگزاری جلسات ویژه ماه مبارک رمضان میتوان بهره برد.

فیروز فاضلی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به استفاده باورهای علمی، فلسفی و دینی افراد در بحران کرونا و اثرات مثبت آن‌ها در سطح جامعه اظهار داشت: باورهای دینی همواره موجب آرامش انسان در مرحله اضطرار می‌شود و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان این باورها بیشتر نمود پیدا می‌کنند.

 او با اشاره به نقش‌آفرینی جوانان در حوزه‌های مختلف برای شکست کرونا گفت: استان گیلان به‌عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در کشور مطرح می‌شد اما در مدیریت کرونا به‌خوبی درخشید و تلاش جوانانی که برای نقش‌آفرینی در این عرصه حاضر شدند نیز بسیار تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.