سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای دومین مرحله طرح غربالگری کرونا در خراسان رضوی

دومین مرحله طرح غربالگری بیماری کرونا در قالب تماس تلفنی با اولویت شناسایی و تحت نظر قرار دادن گروه های پرخطر در حال اجرا است.

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا نهبندانی رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا با تمامی خانواده‌های ساکن مناطق زیرپوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شد و افراد دارای علائم مشکوک تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.
 
نهبندانی افزود: در مرحله دوم این طرح که به تازگی آغاز شده دوباره با تمامی خانوار‌های ساکن مناطق زیر پوشش این دانشگاه که بیش از پنج میلیون نفر هستند، تماس حاصل شده و گروه‌های پرخطر شناسایی و تحت پیگیری قرار می‌گیرند.

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار ادامه داد: گروه‌های پرخطر مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیش فشاری خون، دیابت، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و عروقی را شامل می شود.

نهبندانی  بیان کرد: علاوه بر تماس از طریق سامانه ۴۰۳۰، اطلاعات افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در پرونده الکترونیک سلامت آنان نیز موجود است.

او تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد،مراقبت و پیگیری افراد جا مانده در مرحله اول است.

هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری  خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه نیز توسط سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان خدمات‌رسانی می‌شوند.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.