مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا آغاز شد

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با نزدیک شدن به پوشش کامل غربالگری ویروس کرونا در سامانه سینا مرحله دوم غربالگری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با نزدیک شدن به پوشش کامل غربالگری ویروس کرونا در سامانه سینا که با تلاش شبانه روزی کارشناسان حوزه بهداشت و از طریق تلفن ۴۰۳۰ در حال اتمام است، مرحله دوم غربالگری با اولویت‌هایی آغاز شد.
 
او پیگیری کامل موارد خود ارزیابی ثبت شده در سامانه salamat.gov.ir را اولین اولویت غربالگری مرحله دوم طرح عنوان و   ادامه داد: بررسی افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و دیابت، فشارخون، سرطان، بیمار‌های تنفسی ، افراد با نقص ایمنی، زنان باردار، افراد با BMI مساوی و بیشتر از ۴۰، مصرف کنندگان دارو‌های کورتیکواستروئید از دیگر موارد دارای اولویت در گام دوم طرح غربالگری به شمار می‌روند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی و پیگیری اعضای خانوار یا نزدیکان و کسانیکه با فرد بیمار، بستری شده، ترخیص شده و با نتیجه تست مثبت تماس داشته اند در این برنامه ضروری و دارای اهمیت است.

نهبندانی افزود: براساس پروتکل تدوین شده مرحله دوم غربالگری کرونا، جمعیت زیر پوشش به طور مجدد غربالگری شده و همانند مرحله اول، آموزش و راهنمایی‌های لازم را دریافت نموده و در صورت نیاز به مراکز منتخب ارجاع می‌شوند.

او شناسایی موارد جدید مشکوک و پیگیری به موقع را در قطع زنجیره انتقال بسیار با اهمیت برشمرد و ادامه داد: با توجه به فرایند پیگیری و مراقبت در منزل موارد مورد نیاز، تشکیل تیم‌های کافی برای پیگیری مراقبت‌ها و جلب مشارکت نیرو‌های بسیجی به عنوان اولویت کاری در نظر می‌باشد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطیه نظامدوست
۲۰:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سر درد شدید
آخرین اخبار