مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش غربالگری کرونا در ۳۸ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد جعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:تعداد  ۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت از این تعداد در مشهد و بقیه در دیگر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارد.

او ادامه داد: غربالگری آزمایشگاهی کووید ۱۹ برای مراجعان سرپایی مشکوک به کرونا با هدف شناسایی ناقلین بدون علامت و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مراجعان مشکوک به بیماری کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته مورد غربالگری نمونه گیری قرار می‌گیرند.
 
 صادقی افزود: با انجام این طرح و شناسایی افراد ناقل و بیمار به قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه کمک شود.

او ادامه داد: نمونه گیری‌های انجام شده در مراکز خدمات جامع سلامت در آزمایشگاه‌های ویژه کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
هم اکنون سه آزمایشگاه در بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان امام رضا (ع) و جهاد دانشگاهی مشهد جزو شبکه آزمایشگاهی تشخیص بیماری کرونا بوده و انجام آزمایشات نمونه‌های تهیه شده را بر عهده دارد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
خ صابقی
۱۴:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خواستم در غربالگری ییماری کرونا شرکت کنم و چطوری میتونم الان سریع تماس بگیرم