غربالگری ۸۱ درصدی کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون بیش از ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه تحت غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی  زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند گفت: تا کنون بیش از ۸۱ درصد این جمعیت در قالب بسیج ملی، سامانه سینا و HIS در زمینه بیماری کرونا غربالگری شده اند.

او با اشاره به اینکه پوشش برنامه غربالگری در شهر‌های زیر پوشش بیش از ۹۰ درصد است و برخی از شهر‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است افزود: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت در شهر مشهد ساکن هستند، در حال حاضر پوشش این برنامه در این شهر به ۷۵ درصد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از کل جمعیت غربال شده تا کنون بیش از۲۶ هزارنفر به پزشک ارجاع شده اند ادامه داد: ۱.۳ درصد موارد ویزیت شده توسط پزشکان مراکز، به بیمارستان ارجاع شده اند.

قلیان با اشاره به اینکه غربالگری کامل جمعیت و به دنبال آن پیگیری‌ها و مراقبت‌های لازم موارد مشکوک و شناسایی شده گام مهمی در قطع زنجیره انتقال به شمار می‌رود بیان کرد: با توجه به سرعت واگیر زیاد ویروس کرونا، علاوه بر اهمیت سرعت غربالگری و پوشش کامل جمعیت، دقت و کیفیت غربالگری بسیار حائز اهمیت است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار