سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرز تهیه موساکای هویج و مرغ

در این مطلب دستورالعمل تهیه موساکای هویج و مرغ را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موساکا در اصل یک نوع غذای یونانی می‌باشد، اما به طور معمول یک غذای مدیترانه‌ای محسوب می‌شود که می‌توان با انواع مواد غذایی و پروتئینی و سبزیجات ان را تهیه نمود. امروز قصد داریم ان را با هویج و مرغ تهیه نماییم که بسیار عالی و خوشمزه می‌باشد.

موساکا از غذا‌هایی است که با بادنجان یا سیب‌زمینی درست می‌شود. اغلب دارای گوشت چرخ‌کرده و از غذا‌های کشور‌های امپراتوری سابق عثمانی و دارای تنوع منطقه‌ای و محلی فراوانی است. در ترکیه آن را تفت داده و به سبک کاسرول سرو کرده و به صورت گرم یا دمای اتاق مصرف می‌کنند. نوعی از آن در جهان عرب سرد خورده می‌شود.

در بالکان به صورت لایه لایه تهیه شده و به صورت گرم سرو می‌شود. در بیشتر انواع آن روی آن لایه‌ای ضخیم از سس متشکل از شیر و تخم‌مرغ (کاستارد) یا آرد (سس بشامل) می‌ریزند.

مواد لازم برای موساکای هویج و مرغ برای ۶-۸ نفر:
هویج حلقه‌ای خرد کرده ۵ عدد متوسط
سینه مرغ خرد کرده ۱ عدد
قارچ ورقه‌ای خرد کرده ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای خرد کرده ۱ عدد
کره یا روغن ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران حل کرده ۱ قاشق سوپخوری
پنیر موزارلای رنده کرده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه موساکای هویج و مرغ:

کف ظرف مناسبی را چرب کرده، هویج‌ها را یک ردیف در آن بچینید. آنگاه مرغ را روی آن بریزید. سپس قارچ، فلفل دلمه ای، کره، نمک و فلفل را روی سطح مرغ‌ها قرار دهید. حالا روی ظرف را با آلومینیوم بپوشانید و در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. بعد از پخت در صورت تمایل زعفران را بیفزائید. اکنون روی مواد سس سفید و پنیر بریزید و مجددا به مدت نیم ساعت در طبقه وسط قرار دهید تا سطح آن برشته شود.

نکاتی برای درست کردن موساکای هویج و مرغ:

برای تهیه سس سفید؛ ۴۰ گرم کره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب کنید. آنگاه ۲ قاشق سوپخوری آرد را بیفزائید و قدری تفت دهید تا بوی آن به مشام برسد. حالا ۲ پیمانه شیر یا آب مرغ را کم کم بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا سس غلیظ شود.

منبع: شور و شیرین

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.