سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار قاضی رسیدگی به تخلفات انتخابات حوزه‌ی شهرستان‌های زرند و کوهبنان

مسئول رسیدگی به تخلفات انتخابات دادسرای زرند گفت: تخطی از قوانین از سوی اشخاصی که خود را برای حضور در مجلس قانون گذاری آماده میکنند پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شیخ زاهدی قاضی مسئول رسیدگی به تخلفات انتخابات دادسرای عمومی و انقلاب زرند با اعلام اینکه هر گونه تبلیغ زود هنگام جرم محسوب می شود.

بیان داشت: فضا‌های مجازی را کاملا رصد می‌کنیم و با قانون شکنان وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

قاضی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن اشاره به قوانین مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی کاندیدا‌ها به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

شیخ زاهدی با تاکید بر رعایت هر قانون هشدارداد: پذیرفته نیست کاندیدا‌هایی که خود را برای حضور در قوه‌ی مقننه آماده میکنند و قرار است در مجلس قانونگزاری به ایفای نقش بپردازند، اما خودشان قانون شکنی کنند و قطعا قانون شکنان، صلاحیت حضور در عرصه‌ی قانون گزاری را ندارند.

او با ابراز امیدواری از رعایت قانون از جانب کاندیدا‌ها و طرفداران شان افزود: البته کاندیدا‌ها باید اعضای ستاد‌های خود را کاملا توجیه نمایند.

شیخ زاهدی همچنین نسبت به روش‌های غیرقانونی تبلیغی نیز هشدار داد و بیان داشت: طبق ماده ۵۷ (اصلاحى۱۳۷۸/۱۰/۱۳) -استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسى و کاروانهاى تبلیغاتى و استفاده از بلندگوهاى سیار در خارج از محیط سخنرانى و امثال آن به استثناء عکس براى تراکت و زندگینامه و جزوه و همچنین سخنرانى و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهاى انتخاباتى و طرفداران آنان ممنوع مى‌باشد. متخلفین از این ماده به سه تا سى روز زندان محکوم مى‌گردند.

او افزود: با رعایت قانون شاهد انتخاباتی سالم و پرشور در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان باشیم.

شیخ زاهدی در پایان با اعلام اینکه به مرور سعی خواهد شد تا قوانین مربوط به انتخابات را برای آگاهی شهروندان و طرفدران نامزد‌ها را اطلاع رسانی کنیم ابراز امیدواری کرد با این اقدام، در این دوره از انتخابات شاهد کاهش آمار جرایم انتخاباتی باشیم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.