سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار میلیاردی برای منابع طبیعی زرند

رئیس اداره منابع طبیعی زرند گفت:از صندوق توسعه ملی اعتبار ۴۳ میلیاردی به منابع طبیعی زرند اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی میرزایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: اعتبار میلیاردی از صندوق توسعه برای پروژه‌های آبخیزداری، بیومکانیکی، بیابان زدایی و مقابله با پدیده گردوغبار در زرند اختصاص یافته است.

او افزود: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۴۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال به پروژه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری و مقابله بابیابان زایی و پدیده گردوغبار شهرستان زرند اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه آبخیز سربنان تخصیص یافته، افزود: امسال با استفاده از این اعتبار، یک هزار و ۲۴۳ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی، ۸۲۹ و نیم متر مکعب عملیات خشکه چینی و ۶۰ متر مکعب عملیات گابیون در این منطقه اجرایی می‌شود.

میرزایی اهداف اجرای پروژه آبخیزداری، احداث بند‌های سنگی ملاتی و خشکه چینی را حفاظت از خاک، حفظ رسوب و جلوگیری از فرسایش؛ تغذیه قنات ها، چشمه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی پایین دست و مهارسیلاب و حفاظت از زمین‌های کشاورزی و مسکونی عنوان کرد.

او از اجرای پروژه بیومکانیکی در حوزه آبخیز سربنان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال خبرداد و بیان داشت: با استفاده از این مبلغ در ۲۰۰ هکتار زمین این حوزه، عملیات احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری اجرایی می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری به مساحت ۳۰۰ هکتار و با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در حوزه آبخیز غرب و جنوب یزدان آباد را از دیگر پروژه‌های بیومکانیکی در شهرستان زرند عنوان کرد.

او اهداف اجرای پروژه‌های بیومکانیکی را حفظ آب و خاک و جلوگیری از تشکیل هرزآب؛ توسعه و احیای پوشش گیاهی خوش خوراک و جلب مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی دانست.

میرزایی با بیان اینکه به منظور بیابان زدایی و مقابله با پدیده گردوغبار در حوزه آبخیز یزدان آباد و سیریز، ۳۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است، افزود: بدین منظور، ۳۰۰ هکتار عملیات نهالکاری در منطقه سنگ، ۲ هزار هکتار عملیات کنترل هرزآب در منطقه چاه غلامعلی و ۲۵۰ کیلومتر تله رسوب گیر در منطقه سیریز اجرایی می‌شود.

او اهداف اجرای پروژه بیابان زدایی و مقابله با گرد و غبار را احیای عرصه‌های بیابانی و تثبیت شن‌های روان؛ حفاظت از تأسیسات، شامل: راه‌های مواصلاتی و راه آهن و جلوگیری از فرسایش و کنترل رسوب عنوان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند درباره زمان اجرای این پروژه‌ها گفت: همه پروژه‌ها از آذر امسال آغاز و تا اسفند به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.