سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تألیف کتاب استراتژی عملیات در دانشگاه گیلان

کتاب استراتژی عملیات در دانشگاه گیلان تالیف و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب استراتژی عملیات تألیف دکتر محمدرحیم رمضانیان، دکتر محسن اکبری اعضای هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان و محمد اسماعیل زاده به همت انتشارات  این دانشگاه  منتشر شد.

اوبا بیان اینکه، استراتژی عملیات ابزاری است که هدف اصلی آن تضمین رقابت­ پذیری سازمان است وهمه سازمان‌ها نگران چگونگی بقا و ادامه موفقیت خود در آینده هستند، افزود: استراتژی یک کسب و کار اغلب به صورت برنامه‌ها یا مجموعه‌ای از اهداف تصور می‌شود که مسیر بلند مدت و اقدامات مورد نیاز برای تضمین موفقیت سازمان در آینده را مشخص می­سازد اما، صرف نظر از اینکه این برنامه‌ها یا اهداف چقدر بزرگ باشند، استراتژی کسب و کار تنها در صورتی می‌تواند مؤثر واقع شود که در عملیات سازمان پدیدار شود.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه، این کتاب در ۸ فصل نگاشته شده است، گفت: در فصل اول به واکاوی مفاهیم استراتژی عملیات پرداخته شده است و در فصل دوم به نحوه تدوین استراتژی عملیات اشاره شده که در این راستا، محتوا و فرایند استراتژی عملیات تشریح شده است و همچنین در این فصل، تحلیل‌هایی که پیش از تدوین استراتژی عملیات مورد نیازاست و روش‌های مختلف تحلیل ارائه شده است.

سعید رهسپارافزود: در فصل سوم این کتاب به رویکرد‌های عملیاتی نوینی همچون مدیریت کیفیت جامع، تولید ناب، مهندسی مجدد فرایند‌های کسب­ وکار و شش سیگما و ارتباط آن‌ها با استراتژی عملیات پرداخته شده است و در فصل چهارم، استراتژی زنجیره تأمین و ضرورت تفکر استراتژیک در مدیریت زنجیره تأمین مطرح شده است و در فصل پنجم، فراهم سازی بستر‌های لازم برای اجرای استراتژی عملیات و مفاهیم مرتبط با پیاده سازی این استراتژی‌ها در سازمان تشریح شده است.

او در پایان تصریح کرد : فصل ششم در مورد جهانی سازی عملیات، اصول اولیه در استراتژی‌های عملیات جهانی، رویکرد‌های مختلف و مزایا و ریسک‌های استراتژی عملیات جهانی به بحث می‌پردازدو فصل هفتم، مطالبی را درخصوص استراتژی عملیات در بخش خدمات و تمایز‌های آن با استراتژی‌های عملیات در بخش تولید ارائه می‌دهدو در نهایت در فصل هشتم به کنترل و ارزیابی استراتژی و فرایند ارزیابی استراتژی اشاره شده است.

 

انتهای پیام / ق 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.