به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب استراتژی عملیات تألیف دکتر محمدرحیم رمضانیان، دکتر محسن اکبری اعضای هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه گیلان و محمد اسماعیل زاده به همت انتشارات این دانشگاه منتشر شد.
اوبا بیان اینکه، استراتژی عملیات ابزاری است که هدف اصلی آن تضمین رقابت پذیری سازمان است وهمه سازمانها نگران چگونگی بقا و ادامه موفقیت خود در آینده هستند، افزود: استراتژی یک کسب و کار اغلب به صورت برنامهها یا مجموعهای از اهداف تصور میشود که مسیر بلند مدت و اقدامات مورد نیاز برای تضمین موفقیت سازمان در آینده را مشخص میسازد اما، صرف نظر از اینکه این برنامهها یا اهداف چقدر بزرگ باشند، استراتژی کسب و کار تنها در صورتی میتواند مؤثر واقع شود که در عملیات سازمان پدیدار شود.
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه، این کتاب در ۸ فصل نگاشته شده است، گفت: در فصل اول به واکاوی مفاهیم استراتژی عملیات پرداخته شده است و در فصل دوم به نحوه تدوین استراتژی عملیات اشاره شده که در این راستا، محتوا و فرایند استراتژی عملیات تشریح شده است و همچنین در این فصل، تحلیلهایی که پیش از تدوین استراتژی عملیات مورد نیازاست و روشهای مختلف تحلیل ارائه شده است.
سعید رهسپارافزود: در فصل سوم این کتاب به رویکردهای عملیاتی نوینی همچون مدیریت کیفیت جامع، تولید ناب، مهندسی مجدد فرایندهای کسب وکار و شش سیگما و ارتباط آنها با استراتژی عملیات پرداخته شده است و در فصل چهارم، استراتژی زنجیره تأمین و ضرورت تفکر استراتژیک در مدیریت زنجیره تأمین مطرح شده است و در فصل پنجم، فراهم سازی بسترهای لازم برای اجرای استراتژی عملیات و مفاهیم مرتبط با پیاده سازی این استراتژیها در سازمان تشریح شده است.
او در پایان تصریح کرد : فصل ششم در مورد جهانی سازی عملیات، اصول اولیه در استراتژیهای عملیات جهانی، رویکردهای مختلف و مزایا و ریسکهای استراتژی عملیات جهانی به بحث میپردازدو فصل هفتم، مطالبی را درخصوص استراتژی عملیات در بخش خدمات و تمایزهای آن با استراتژیهای عملیات در بخش تولید ارائه میدهدو در نهایت در فصل هشتم به کنترل و ارزیابی استراتژی و فرایند ارزیابی استراتژی اشاره شده است.
انتهای پیام / ق