سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت‌های بسیج سازندگی، راننده تاکسی را در صف تولیدکنندگان به لیمو قرار داد

اولین تولید کننده چای به لیمو در استان خوزستان گفت: حمایت‌های بسیج سازندگی باعث شد رانندگی تاکسی را رها کنم و در صف تولید کنندگان به لیمو قرار بگیرم.

ابراهیم همتی اولین تولید کننده چای به لیمو در استان خوزستان و اهل شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در ابتدا راننده تاکسی بودم و در خط اهواز-ایذه کار می‌کردم، ولی به دلیل خطرات زیاد و درآمد کم، تمایلی به ادامه این کار نداشتم.

او افزود: تصمیم گرفتم کار کشاورزی را تجربه کنم و پس از تحقیقات زیاد درخصوص به لیمو که گیاهی خوشبو و مفید است، علاقمند شدم تا کشت این گیاه را آغاز کنم.

همتی بیان داشت: در سال ۱۳۹۰ دوره‌های کشت و برداشت و آشنایی با این گیاه را در شیراز گذراندم و با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون ریالی آغاز به کار کردم.

حمایت بسیج سازندگی از تولیدات اقتصاد مقاومتی

اولین تولید کننده چای به لیمو در استان خوزستان اظهار کرد: به ارگان‌های مختلف برای دریافت وام و تسهیلات مراجعه کردم، ولی بدلیل اینکه مساحت زمین موجود کمتر از ۵ هکتار بود، ارگان‌ها حاضر به ارائه تسهیلات نبودند.

ابراهیم همتی ادامه داد: به بسیج سازندگی استان مراجعه کردم و پس از دریافت تسهیلات، کشت به لیمو در ۳۰۰ مترمربع را آغاز نمودم.

او کشت گیاهان دارویی را کاری تخصصی دانست و تصریح کرد: به لیمو در بین انواع کشت ها، بیش‌ترین سود را دارد و با کمترنی سطح زمین و میزان آب مصرفی، کشاورز را به بیش‌ترین درآمد و سود می‌رساند.

همتی اظهار داشت: کسانی که به کشاورزی علاقه دارند، می‌توانند به جای کشت گندم و جو، به لیمو کشت نمایند و یک شغل پایدار و درآمدزا داشته باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بسیج ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.