سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تألیف کتاب از ماست که بر ماست

کتاب از ماست که بر ماست در دانشگاه گیلان تالیف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب از ماست که بر ماست تألیف دکترجواد نظری مقدم عضو هیأت علمی پژوهشکده گیلانشناسی دانشگاه گیلان از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

او با بیان اینکه، این کتاب نقد دیدگاه روشنفکران درباره خلقیات ایرانیان، افزود: این اثر متون مربوط به خلقیات ایرانیان را به نقد می‌کشد. در واقع نقدی است بر نقد روشنفکران ایرانی بر خلقیات و ویژگی‌های جامعه ایرانی است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: نویسنده در مقدمه به این امر اشاره دارد که این رویکرد‌ها و آثار حوزه خلقیات ایرانیان که در واقع می‌توان گفت تبدیل به یک گفتمان مسلط در جامعه ایرانی شده بر بسیاری از تحلیل‌ها در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی تأثیرگذار است و می‌تواند در سطوحی منشأ بروز مسائل و مشکلاتی از قبیل از خودبیگانگی، غرب محوری، یکسویه نگری و سنت زدایی و تاریخ ستیزی در جامعه ایرانی شود.

سعید رهسپار افزود: نویسنده معتقد است باید به نقد این رویکرد انتقادی پرداخت تا بازنگری در تصویر ارائه شده از ملت و هویت ایرانی مسیر حرکت به سوی رشد و تعالی حقیقی جامعه هموار شود.

او در ادامه تصریح کرد: نویسنده کتاب از ماست که بر ماست به نقد محتوایی و روشی آثار جمال زاده، سریع القلم، نراقی، رضاقلی، قاضی مرادی، پیران و دیگر آثار حوزه خلقیات ایرانیان پرداخته است.

 

انتهای پیام / ق 

 

انتشار کتاب از ماست که بر ماست 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.