سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

شناسایی نانوایی‌های متخلف الزامی است/کاهش سهمیه آرد در نتیجه تکرار تخلف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، بر شناسایی نانوایی‌هایی متخلف در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نوراله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان روز سه شنبه ۶ آذرماه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این ستاد مصوب شده تا براساس ماده ۲۸ نظام صنفی و با همکاری دادستانی، با اصناف متخلف برخورد جدی و موثر شود، با وجود این مصوبه برخورد‌ها با اصناف متخلف بازدارنده نیست.

او با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌هایی که در خوزستان تکرار تخلف دارند کسر خواهد شد، بیان داشت: دستگاه‌های مربوطه باید نانوایی‌هایی که یک تخلف را مدام تکرار می‌کنند شناسایی کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه مردم باید نوع برخورد با اصناف متخلف را ببینند اظهار کرد: برخورد‌ها باید در کمترین زمان ممکن انجام شود تا تاثیر آن در سطح بازار مشاهده شود.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت ذخیره برنج مورد نیاز مصرف خوزستان نیز اذعان داشت: با توجه به اینکه امسال میزان کشت برنج در خوزستان افزایش چشمگیری یافته شرایط بسیار خوبی در ذخیره برنج مورد نیاز مصرف استان داریم.

احتکار کنندگان برنج شناسایی شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی افراد سودجو در استان اقدام به احتکار شلتوک کرده که باید هر چه زودتر این افراد شناسایی و برخورد لازم با آن‌ها انجام شود.

نورالله حسن زاده در ادامه با تاکید بر تامین گاز ال پی جی (سیلندر گاز مایع) شهرستان‌های شمال خوزستان بیان کرد: با توجه به سرمای هوا و کمبود این گاز در خوزستان باید اولویت بر تامین گاز ال پی جی مناطق شمالی استان قرار گیرد و فرمانداران موظف به نظارت بر نحوه توزیع این گاز در شهرستان‌ها هستند.

او اظهار داشت: یکی از عوامل کمبود این گاز در خوزستان استفاده بیش از حد این گاز به عنوان مصرف سوخت خودرو‌ها است این در حالی است که اولویت توزیع این گاز برای مصارف خانگی است.

برنج عنبر مشمول قیمت‌گذاری تنظیم بازار است

امید بن عباس مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: برای جلوگیری از گران شدن قیمت برنج عنبر به عنوان برنج تولید درون استان، ستاد تنظیم بازار خوزستان قیمت این برنج را تعیین خواهد کرد و عوامل توزیع و اصناف باید نرخ تعیین شده را رعایت کنند.

او گفت: باید با همکاری اتحادیه‌های مربوطه و اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صمت خوزستان قیمت این برنج تعیین شود تا از افزایش قیمت آن جلوگیری شود.

بن عباس با بیان اینکه باید با هوشمندی دستگاه‌های مربوطه از احتکار این برنج در خوزستان توسط برخی افراد جلوگیری شود گفت: ۲ هزار تن برنج ۱۱۲۱ (برنج خارجی) در خوزستان ذخیره شده که برای توزیع این برنج باید برنامه ریزی لازم انجام و هر چه زوتر در بازار عرضه شود.

آغاز جوجه ریزی در دی ماه برای تامین نیاز مرغ بازار شب عید

این مقام مسئول درخصوص تامین مرغ بازار شب عید گفت: نیاز مرغ خوزستان برای بازار شب عید نوروز مشخص است و جوجه روزی برای تامین بازار شب عید از دی آغاز می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: برای اینکه امسال دچار کمبود و گرانی مرغ در اسفند و فروردین آینده نشویم باید از هم اکنون با کمک سازمان‌های مربوطه نیاز مرغداران از جمله تامین نهاده و یا پرداخت تسهیلات به منظور تامین سرمایه در گردش آن‌ها فراهم شود تا دچار مشکل تامین مرغ مورد نیاز بازار عید نشویم.

امید بن عباس در ادامه با اشاره به سهمیه بنزین وانت بار‌ها اذعان داشت: سهمیه بنزین وانت بار‌ها اعمال شده و ستاد تنظیم بازار کشور نیز مصوب کرده تا سهمیه این خودرو‌ها را به صورت کارشناسی افزایش دهد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.