رئیس اتحادیه نانوایان دزفول از پلمپ 3 واحد نانوایی و معرفی 2 واحد دیگر به تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحمان غلام چربی، رئیس اتحادیه نانوایان دزفول در هفتمین نشست کارگروه آرد و نان این شهرستان با اشاره به بازرسی صورت گرفته از 29 واحد نانوایی در یک ماه گذشته بیان کرد: در این بازرسی ها 3 واحد نانوایی به دلیل نداشتن مجوز پلمپ و 2 واحد دیگر به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اذعان داشت: همچنین به 7 واحد دیگر تذکر داده شد.

غلام چربی با اشاره به بازرسی صورت گرفته از 6 واحد نانوایی در مناطق زیباشهر و مدرس در دزفول اظهار کرد: طبق قانون وزن یک چانه خمیر نان لواش باید 150 گرم است که این رقم در واحدهای نانوایی این شهرستان 160 گرم است که باید اصلاح گردد.

رئیس اتحادیه نانوایان دزفول با اشاره به برقراری کشیک برای 40 واحد نانوایی در ایام نوروز در شهرستان دزفول افزود: فعالیت واحدهای نانوایی کشیک از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا 17 فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.

عبدالحسین پوررکنی، معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری دزفول با تاکید بر کیفیت پخت نان در این شهرستان بیان داشت: باید قبل از عید کیفیت نان و بهداشت نانوایی های دزفول بهبود یابد.

وی همچنین با انتقاد از قیمت بالای یک کیسه آرد در مناطق عشایری دزفول اظهار داشت: در حال حاضر یک کیسه آرد با قیمت 320 هزار ریال از کارخانه خریداری می شود، اما با قیمتی بین 420 تا 540 هزار رالی به عشایر فروخته می شود که تخلف است.

پوررکنی با بیان اینکه کار توزیع آرد بین مناطق عشایری دزفول توسط 26 شرکت تعاونی انجام می شود افزود: به منظور کنترل قیمت آرد و جلوگیری از گرانفروشی باید نشست ویژه ای برای شرکت های تعاونی عرضه کننده آرد منطقه برگزار شود.

محسن پورفرخی، رئیس امور عشایر دزفول نیز دراین جلسه اذعان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال 95 قیمت کارشناسی آرد در دزفول را به استان ابلاغ کرد، ولی این ابلاغیه به امور عشایر استان ارسال نشده که باید این امر محقق گردد.

وی قیمت هر کیسه آرد درب کارخانه را 320 هزار رال اعلام کرد و گفت: با احتساب هزینه بارگیری، انبارداری و شرکت تعاونی بین 350 هزار تا بالاتر به دست عشایر می رسد.

پورفرخی در ادامه بیان کرد: در طول یک هفته 6 هزار کیسه آرد در مناطق عشایری دزفول توزیع می گردد.

مسعود سخایی، بخشدار سردشت دزفول بر تامین زیرساخت ها و امکانات لازم در روستاهای دزفول بمنظور جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا به حاشیه شهر تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون ارائه خدمات به برخی مناطق عشایری باعث بازگشت تعدادی از مهاجران حاشیه شهر به روستاها شده است.

وی گفت: اهالی روستای حسین کلولی خواستار احداث نانوایی و توزیع آرد در این روستا شدند که مقرر شد این موضوع بررسی و نسبت به تامین نیاز این اهالی اقدام شود.

انتهای پیام/گ

نانوایی های متخلف پلمپ و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.