سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان، عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در حال حاضر استان کرمان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، اما برای پیشگیری لازم است کلیه پرورش دهندگان طیور نسبت به پیشگیری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: به‌دلیل شروع فصل سرما و احتمال شروع بیماری‌های تنفسی در مرغداری‌ها باید مرغداران استان ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را جدی بگیرند و رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از جمله بیماری‌‏های تأثیرگذار در حوزه اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد و تصریح کرد: اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان، آمادگی کامل به منظور مواجهه با هرگونه بروز و شیوع این بیماری را دارند.

اوبیان داشت: در حال حاضر استان کرمان عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، اما برای پیشگیری لازم است کلیه پرورش دهندگان طیور در سراسر استان با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای نسبت به محافظت گله‌های خود اقدام کنند.

رشیدی گفت: طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان در حال انجام است و کارشناسان دامپزشکی استان در قالب اکیپ‌های پایش آنفلوآنزای پرندگان تمام مناطق پرخطر اعم از تالاب‌ها، آب‌بندها، باغات پسته وسراسر استان را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ی

طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان کرمان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.