رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: همزمان با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همزمان با شروع فصل سرما در شهربابکمجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: همزمان با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

اسدی با اشاره به راه‌های انتقال و شیوع این بیماری افزود: تماس با پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، پراکنده شدن کود مرغداری آلوده به محیط اطراف، کفش، لباس، خودرو، آب و مکان آلوده و ضد عفونی نشدن کامل محل نگهداری مرغ و تجهیزات قبل از پرورش جوجه از راه‌های انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزای مرغی از طریق هوا و ترشحات در سطح محیط پخش می‌گردد، تصریح کرد: همشهریان از خرید مرغ از دوره گردان خودداری کنند.

اسدی با اشاره به اینکه مردم باید از دستکاری لاشه پرند‌گان تلف شده خودداری کنند، بیان داشت: در صورت مشاهد تلفات غیر عادی در پرندگان وحشی مراتب را در کوتاه‌ترین زمان از طریق شماه تلفن ۳۴۱۱۲۰۳۴ به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/س

احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار