سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از فعالان اربعین حسینی استان قزوین

فعالان استان قزوین در برگزاری حماسه اربعین حسینی در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در مراسم تجلیل ازفعالان اربعین حسینی گفت: مشارکت عمومی و همگانی در حرکت عظیم اربعین بسیار بالا بود و از ستاد‌های مردمی و ارگان‌های دولتی که مشارکت جدی داشتند، قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: ساختار‌هایی که برای اجرای حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین صورت گرفته، بنای محکمی شده است و ان‌شاءالله هر روز با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

او اضافه کرد: بحمدالله این انسجام و وحدتی که در میان جریان اربعین شاهد آن بودیم، در چالش و مشکلات داخلی نیز به فریاد مردم رسیده‌اند و همه دیدیم در سیل، زلزله و فتنه‌ها کشور را یاری کردند و در خدمت‌رسانی به کمک و مدد مسئولان آمدند.

امام جمعه قزوین گفت: با لطف و عنایت خدای متعال و حضور جدی جوانان و پیشکسوتان، استان قزوین نسبت به خیلی جا‌های دیگر، خدمات سطح بالایی را به زائرین ارائه کرد و این پیشرفت کمی و کیفی در خدمت‌رسانی جای شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند دل‌های آباد، دل‌هایی هستند که برای خدا و در برای رضای حق‌تعالی فعالیت می‌کنند و در قرآن تأکید شده است که تنها دل‌های آباد می‌توانند مساجد، معابد و کار‌های ایمانی و مسجدی را آباد کرده و به سرانجام برسانند.

او افزود: اتفاقات ارزشمندی که در حمایت از جریان و حرکت عظیم اربعین صورت گرفته است، نشان می‌دهد که جو قالب در میان شما عزیزان عمران، آبادانی و معنویت بوده و همین امر موجب پیشبرد کار‌ها شده است.

او، توجه به معیار‌های الهی را لازمه ورود به کار‌های جمعی دانست و تأکید کرد: خداوند ابتدا انسان‌ها را به صورت فردی دعوت به کار‌های معنوی و الهی می‌کند و پس از آن که در این کار موفق و سربلند شدند، آن‌ها را به کار‌های جمعی دعوت می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم به ما کمک می‌کند تا در کار‌های جمعی سربلند بیرون بیاییم و پیشبرد اهداف اربعین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کار‌های جمعی و گروهی، نیازمند توجه به عناصر کار جمعی در نظام دینی و الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه تعامل و همکاری موکب‌داران اربعین را بسیار عمیق و زیبا توصیف کرد و گفت: موکب‌داران هم در دل‌ها و هم در کار‌ها با یکدیگر وحدت نظر و رویه داشتند و این موضوع را به خوبی در عمل می‌توانستیم مشاهده کنیم.

انتهای پیام/ک

فعالان استان قزوین در برگزاری حماسه اربعین حسینی  تجلیل شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.