سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۸ درصدی دانشجویان روزانه دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: باوجود رشد منفی داشنجو در سال‌های گذشته امسال تعداد دانشجویان روزانه ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

خامه زر رئیس دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: امسال در این دانشگاه برای اولین باردانشجوی بین المللی پذیرش شد که ۸۰ دانشجو از کشور افغانستان هستند.

اوبا بیان اینکه حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند افزود: آموزشگاه عالی در سطح کلان به دنبال گسترش فیزیکی نیست، اما با این وجود پارسال ۵ کد رشته ارشد به این دانشگاه اضافه شد.

خامه زر بیان کرد: ۳۴۸ عضو هیات علمی تمام وقت در دانشگاه بیرجند فعالیت می‌کنند که حدود ۳۰ نفر در مرتبه استاد تمامی و بیش از ۱۰۰ نفر در مرتبه دانشیاری هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند در خصوص طرح احمدی روشن اظهار کرد: این طرح از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان پیگیری می‌شود و بنیاد نخبگان استان نیز در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری داشته اند.

اوادامه داد: اساتید پس از تعریف یک طرح اعتباراتی را از بنیاد نخبگان دریافت و سپس دانشجویان را وارد مسائل علمی و نخبه پروری می‌کنند.

خامه زر در پایان گفت: سرانه تحصیل برای هردانشجو در این دانشگاه حدود ۱۰ میلیون تومان است که در تلاش هستیم تا این میزان را به میانگین دانشگاه‌های هم طراز خود برسانیم.

انتهای پیام / ط ا

تحصیل ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.