اولین هنرستان هنرهای زیبای خراسان جنوبی و چهل و دومین هنرستان هنرهای زیبای کشور، امروز در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  صفی پور مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت تحصیل ۶ هزار هنرجو در هنرستان‌های کشور فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این هنرستان گفت: تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها و الگوسازی را در گستره‌هایی با عنوان هنرستان هنر‌های زیبا و هنرستان موسیقی انجام دهیم.

 او افزود: در کشور ۴۲ هنرستان هنر‌های زیبا داریم و در تلاشیم این تعداد را افزایش دهیم.

صفی پور گفت: در این هنرستان‌ها رشته‌هایی از جمله سینما، نمایش، تئاتر، گرافیک و نقاشی آموزش داده می‌شود و امکان ادامه تحصیل در این رشته‌ها در سطوح بالا فراهم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: اولین هنرستان هنر‌های زیبا در استان در سه رشته سینما، نمایش و نقاشی از مهر امسال با ۲۲ هنرآموز آغاز به کار کرده و نام نویسی تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

نبی زاده افزود: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده برای پسران نیز این هنرستان را دایر و در شهرستان‌هایی که ظرفیت آن را داشته باشند نیز هنرستان هنر‌های زیبا را راه اندازی کنیم.

وی گفت: با موافقت آموزش و پرورش، اساتید دروس عمومی این هنرستان، معلمان آموزش و پرورش و دروس اختصاصی هنرمندان استان هستند.

او گفت: این هنرستان با هدف ارتقای سطح علمی هنرمندان با فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار هنرجویان و اشتغال آنان راه اندازی شده است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در سال تحصیلی جاری ۴۰ درصد دانش آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شده اند که این کار بر اساس نیاز‌های استان صورت گرفته است.

یکه خانی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ هزار و ۴۸۶ دانش آموز استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۶ هزار و ۵۲۳ دانش آموز در رشته‌های کار و دانش تحصیل می‌کنند افزود: در خراسان جنوبی ۴۹ مدرسه فنی و حرفه‌ای و ۷۴ مدرسه کار و دانش وجود دارد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: صنایع دستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.