سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ردیابی مگس میوه در زمین‌های کشاورزی آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از ردیابی مگس مدیترانه‌ای در سطح ۹۵۰ هکتار در این شهرستان  خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: به منظور ردیابی، شناسایی و مبارزه با این آفت در باغات این شهرستان، ایستگاه‌های ردیابی با استفاده از تله سراتراپ و فرمونی، قرص سراتینکس و چسب زرد ایجاد شده است.

او افزود: ردیابی ۹۵۰ هکتار از باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه در ۱۸ ایستگاه پیش آگاهی و تعداد کلاس‌های آموزشی ۵۵ مورد، پدافند غیر عامل ۷ مورد، رزمایش ۲ مورد، سطح طعمه پاشی ۱۶۶ هکتارو سطح ایستگاه پیش آگاهی ۷۵ هکتار انجام شده است

اسلامی، طعمه پاشی تنه و سرشاخه درختان آلوده، نصب تله‌های جلب کننده فرمون یا قرص سراتینکس در سمت آفتابگیر درختان، چسب زرد، معدوم کردن میوه‌های آفت زده و مدفون کردن میوه‌های آلوده در عمق ۵۰ سانتی متری خاک را از راهکار‌های کنترل این آفت برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: مگس بالغ معمولاً در پشت برگ یا سطح زیرین میوه استراحت می‌کند و در شرایط عادی پرواز مگس کوتاه بوده و اغلب در سطح میوه‌های مجاور خسارت وارد می‌کند.

او افزود: این آفت اگر در معرض باد شدید قرار گیرد تا مسافت یک تا دو کیلومتری و حتی بیشتر از محل اولیه خود می‌تواند پرواز کند.

اسلامی گفت: جهت آگاهی بخشی بهره برداران ۵۵ مورد کلاس آموزشی گروهی با شرکت ۶۵۰ بهره بردار باغی و ۳۰۰ نفر به صورت انفرادی تشکیل و باغداران با نحوه مبارزه مگس میوه آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اهمیت برداشت تمامی میوه‌ها مانند نارنگی، پرتقال، لیمو، نارنج، خرمالو و ازگیل قبل از فصل زمستان از سطح باغ، افزود: باغداران از نقل و انتقال میوه‌های آفت‌زده جلوگیری و نسبت به انجام مبارزه زراعی در فصل سرما و پابیل کردن سایه انداز درختان برای از بین بردن شفیره‌های آفت اقدام کنند.

انتهای پیام/ م

ردیابی مگس میوه در ۹۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آمل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.