معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارت مگس میوه در باغ‌های نارنگی و تامسون به توصیه‌های بخش کشاورزی توجه کنند.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارت مگس میوه در باغات نارنگی و تامسون به توصیه‌های بخش کشاورزی توجه کنند.

او افزود: با توجه به بازدید‌های میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران از باغ‌های آلوده نارنگی و تامسون، تراکم جمعیت مگس میوه در این باغات زیاد است.

بهادری گفت: برای جلوگیری از خسارت آفت مگس میوه باغداران نسبت به انجام کاور اسپری (سمپاشی) با یکی از سموم مالاتیون بمیزان ۲ لیتر یا دیپترکس (تری کلروفن) بمیزان ۵/۱ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب در ساعات آفتابی روز در باغ‌های نارنگی میان رس و تامسون اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: به باغداران توصیه می‌شود تکرار سمپاشی برای باغ‌های تامسون حداقل یک مرحله دیگر به فاصله ۱۰ روز پس از سمپاشی مرحله اول را انجام دهند.

او گفت: تسریع در برداشت میوه‌های رسیده نارنگی و ذخیره سازی در سردخانه یا انبار مناسب در جلو گیری از خسارت و افزایش جمعیت بسیار موثر است.

بهادری افزود: رعایت بهداشت عمومی باغ از قبیل جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

انتهای پیام/ س

توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران به باغداران شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.