سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه ارتباطی ۴۰ روستای قصرقند همچنان مسدود

شدت بارندگی‌های دیشب در قصرقند، موجب طغیان مجدد رودخانه کاجو در این شهرستان شد و راه‌های مواصلاتی ۴۰ روستا در حاشیه این رودخانه همچنان مسدود است.

پاک اندیش فرماندار قصرقند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طغیان  رودخانه  کاجو در بارندگی‌های روز‌های گذشته، موجب قطع ارتباط راه‌های مواصلاتی ۴۰ روستا در حاشیه این رودخانه شده است.

او افزود: دیروز با کاهش بارندگی‌ها انتظار می‌رفت، آب فروکش کند تا عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی این روستا‌ها انجام شود، اما با شدت بارش‌های دیشب، حجم آب در بستر این رودخانه افزایش یافت.


بیشتر بخوانید: هشدار وقوع سیل در نیکشهر/از ترددهای غیر ضروری در بستر رودخانه های فصلی خود داری شود


او ادامه داد: : طغیان دوباره رودخانه کاجو روند بازگشایی راه‌های مسدود شده را سخت کرده است و در صورت تداوم بارندگی ها، ساکنان این روستا‌ها که جمعیتی بالغ به ۱۲ هزار نفر هستند نیازمند کمک خواهند شد.

او  خاطرنشان کرد: در طول بارندگی‌ها و جاری شدن سیل علاوه بر بازدید مسئولان استانی، یک مادر باردار از روستای دهیرک کاجو به وسیله بالگرد به بیمارستان نیکشهر انتقال یافت.

فرماندار قصرقند گفت: راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش ساربوک از دپ تا عزیزآباد و ۳۰ روستای حوزه کاجو تا فروکش کردن آب همچنان بسته است.

او بیان کرد: روستا‌های محدوده رودخانه کاجو راه دسترسی مناسبی ندارند و مسیر جاده آن‌ها از بستر رودخانه می‌گذرد و با کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب این جاده بسته می‌شود و خدمات رسانی تنها از طریق هوایی امکان‌پذیر است.

پاک اندیش با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات بایستی در بازگشایی و ساخت راه دسترسی ۳۰ روستای بالا دست کاجو (بخش مرکزی) با جمعیتی افزون بر۶ هزار نفر تسریع شود، افزود:ساخت این جاده از چندی پیش شروع شده و تنها ۳۴ کیلومتر از آن باقی‌مانده که نیازمند تخصیص اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

او  ادامه داد: از آنجاییکه اعتبارات این مسیر از محل منابع استانی پیش‌بینی شده و اعتبارات استانی اندک بوده روند ساخت آن طولانی شده و نیازمند تخصیص از محل اعتبارات ملی است.

فرماندار قصرقند با تاکید بر تسریع در ساخت پل حمیری که راه ارتباطی ۱۰ روستای پایین دست کاجو (بخش ساربوک) با ۱۰ هزار نفر جمعیت پس از جاری شدن سیلاب رودخانه بسته می‌شود خاطرنشان کرد: کار مطالعه پل مذکور به اتمام رسیده و نیازمند تسریع در تخصیص کامل اعتبارات و عملیات ساخت آن است.

او  اظهار داشت: تسریع در تکمیل و تجهیز تنها مرکز درمانی حوزه کاجو (دهیرک) و ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای در کنار آن می‌تواند از دغدغه‌های انتقال بیماران در مواقع بحرانی و طغیان رودخانه بکاهد.

پاک اندیش تخصیص ماشین‌آلات راهداری شامل لودر، گریدر و کامیون برای بازگشایی راه‌ها و تجهیز اداره راه قصرقند به ماشین آلات جدید را خواستار شد و افزود: مسیر‌های روستایی خاکی نیازمند بازگشایی و رگلاژ هستند و باید توجه ویژه به این شهرستان محروم در زمینه آسفالت راه‌ها شود.

 گفت: طغیان چندین باره رودخانه کاجو روند بازگشایی راه‌های بسته شده را سخت کرده و در صورت تداوم بارندگی‌ها، ساکنان این روستا‌ها که جمعیتی بالغ به ۱۲ هزار نفر هستند نیازمند کمک‌های هوایی خواهند شد.

فرماندار قصرقند به بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و مدیران کل استانی از راه ارتباطی روستای حمیری بخش ساربوک اشاره کرد و افزود: ساخت پل حمیری می‌تواند هزاران نفر را در مواقع سیل نجات دهد.

بیان کرد: پس از فروکش کردن آب، امدادرسانی و بازگشایی مسیر‌های مواصلاتی انجام می‌شود.

۹ هزار نفر در بخش ساربوک در محاصره سیل هستند

بخشدار ساربوک نیز اظهار داشت: براثر طغیان رودخانه کاجو در دهستان حمیری راه ارتباطی ۱۲ روستا با جمعیتی حدود ۹ هزار نفر قطع شده است.

انور رئیسی افزود: با ساخت پل بر دهانه این رودخانه مشکل راه ارتباطی مردم روستا‌های دهستان حمیری بر طرف خواهد شد.

او  بیان کرد: براساس برآورد و مطالعات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان وبلوچستان این پل با ۱۲ دهانه ۲۰ متری و حدود ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بخشدار سابوک بر آسفالت جاده‌های خاکی روستایی، ساخت راه چندوکان به پیرسهراب تاکید کرد و افزود: توجه به راه‌ها موجب سهولت در حمل و نقل کالا و مسافر می‌شود.

 قصرقند با جمعیت ۶۱ هزار نفر در حدود ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.