رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تندباد سدید لحظه‌ای در شبانه روز گذشته با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت شهرستان مهرستان در جنوب شرق استان را درنوردید.

تندباد لحظه‌ای با سرعت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت مهرستان را درنوردیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی هواشناسی ؛ محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش تندباد همراه با رعد و برق و رگبار شدید باران در نتیجه همرفت شدید هوا و انرژی بالای ابر‌های کومولونیمبوس در آسمان مهرستان بوده است.

او ادامه داد: شدت بارندگی به حدی بود که در مدت حدود یک ساعت بیش از ۴۰ میلیمتر باران در هواشناسی مهرستان بارید.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش شب گذشته مهرستان همراه با تگرگ نیز بوده است، توضیح داد: این میزان بارندگی در این موقع از سال در مهرستان طی ۱۶ سال گذشته بی سابقه بوده است.

دیانتی خاطرنشان کرد: بررسی داده‌های بلندمدت آماری نشان می‌دهد که به صورت ذاتی میزان بارندگی‌های مهرماه در استان کم است و به صورت موردی در چند دهه گذشته گاهی بارندگی‌های شدید در این موقع از سال روی داده است.

او گفت: علاوه بر مهرستان، شب گذشته از «مچان» سرباز ۳۵، «کهیر» چابهار ۲۹، «سیب و سولان» مهرستان ۲۳ «اسلام آباد» سراوان ۱۵.۵ و بارانسنجی فرمانداری ایرانشهر ۹ میلی متر باران گزارش شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی استان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان تا اوایل هفته آینده سامانه یادشده در استان فعال باشد.

پیش از این نیز بارندگی‌های مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه‌های محلی و بسته شدن تعدادی از راه‌های روستایی در شهرستان قصرقند، نیکشهر و سرباز شده بود.

انتهای پیام/ع

تندباد لحظه ای در مهرستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار