سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجلاسیه شهدای دانشجو کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس

اجلاسیه شهدای دانشجو زیر مجموعه کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی) با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، مردم و مسئولان در مسجد حضرت فاطمه پردیس دانشگاه اراک برگزار شد.

دانشجویان با روحیه جهادی و تکیه بر دانش و خودباوری می‌توانند مشکلات را برطرف کنند

حمیدی رییس اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه مسئولان ضمن ساده‌زیستی باید توسعه پایدار را در دستور کار قرار دهند گفت: دانشجویان با روحیه جهادی و تکیه بر دانش و خودباوری می‌توانند مشکلات صنعت، تولید، رونق تولید و ... را برطرف کنند.

حمیدی با بیان اینکه امروز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطاب به جوانان، باید با علم و دانش و استعداد و خودباوری بر مشکلات این مرز و بوم غلبه کرد، افزود: آنچه در زمان خاکریز و ادوات جنگی بود امروز باید در عرصه دانش بکوشیم به‌ویژه دانشجویان در حل مشکلات صنعت، کشاورزی، تولید و رونق اقتصادی تلاش کنند و صحنه کارزار جدیدی ایجاد کنند که با تلاش جوانان و توکل بر خدا انجام می‌شود.

در این مراسم طرح پژوهشی نقش دانشگاه اراک در دفاع مقدس که تالیف دکتر منصوری و کتاب الفبای عشق نوشته دکتر همتا استاید دانشگاه اراک رونمایی  شد.

دکتر فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی میهمانان ویژه این کنگرهبود و در این مراسم سخنرانی کرد.

استان مرکزی ۱۰۵ شهید دانشجو را در هشت سال دفاع مقدس به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است،

از ۱۴ اجلاسیه مصوب در ستاد کنگره تاکنون ۱۱ اجلاسیه شامل اجلاس سنگرسازان بی سنگر، اجلاس کارگری، اجلاس مدافعان‌حرم، اجلاس شهدای روحانی و طلاب، اجلاس فرهنگیان و دانش آموزان و شهدای دانش آموز، اجلاس شهدای گمنام، اجلاس پیشکسوتان و فرماندهان ارشد، اجلاس شهدای ورزشکار، اجلاسیه بانوان، اجلاسیه امیران و هزار و ۴۰۰ شهید (نیروی زمینی، هوایی و دریایی) ارتش و اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی و بهداری رزم در استان مرکزی برگزار شده است.

تا ۱۱ مهر که اجلاسیه اصلی کنگره با عنوان اجلاسیه حضرت امام راحل برگزار می‌شود باید اجلاسیه مهندسان، امر به معروف و سیره شهدا در استان مرکزی برگزار شود.

کار‌های میدانی و اجرایی کنگره ملی نقش امام در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی از حدود ۵ سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد و بعد از پایان اجلاس نهایی و اصلی هم ادامه خواهد یافت.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی نقش امام در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، یازدهم مهرماه با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج 

اجلاسیه شهدای دانشجوی استان مرکزی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.