سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ایجاد زیرساخت‌های اربعین

استاندار خوزستان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شنبه با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه بودجه قول مساعد برای پرداخت هزینه های زیرساخت های اربعین در مرز شلمچه را داده است گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: از این میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به شلمچه و ۳۰۰ میلیارد ریال به چذابه اختصاص داده شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به بازدید هفته گذشته حجت الاسلام ناطق نوری از نقاط مختلف خوزستان گفت: حجت الاسلام ناطق نوری در پنج روز گذشته از نقاط مختلف استان خوزستان دیدن کردروزگذشته نیز ضمن  ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شلمچه از روند حرکت و اقداماتی که برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی صورت می گیرد، بازدید داشته است.

شریعتی با بیان اینکه ما آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان را داریم، گفت: ظرفیت پارکنیگ های خودروی زائران در حال افزایش است  و با وجود پارکنیگ هایی در شهر خرمشهر ۳۰ هکتار  زمین به ظرفیت پارکینگ های مرز شلمچه نیز افزوده می شود.

او ادامه داد: به زودی و ظرف چند روز آینده از گیت های ورودی و خروجی اتباع خارجی در مرز شلمچه بهره برداری می شود.

استاندار خوزستان افزود: در تلاش هستیم تا ظرفیت پذیرش در ورودی‌ها و خروجی‌های مرزهای شلمچه و چذابه را افزایش دهیم و امکان خدمات دهی بهتر را در شرایطی که با تراکم زائر مواجه هستیم افزایش دهیم.

شریعتی ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی در خصوص توجه به قوانین سفر به عتبات عالیات گفت: زائران طبق مقررات توصیه شده از سوی ستاد عتبات عالیات و سایر ارگان های مرتبط عمل کنند و امید است بدون دغدغه و مشکلی زیارت خود را انجام دهند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ د

ایجاد زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خوزستان

برچسب ها: اربعین حسینی ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.