کاروان انصار الحسین (ع) شامل ۱۰۰ نفراز شهرستان‌های مبارکه، گنبد کاووس، بیرجند، سیرجان، خور و بیابانک خود را به مشهد رسانند تا سفر ۷۴ روزه‌ی خود را با عنوان حرم تا حرم آغاز کنند.

به گزارش  خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نه فقط اینکه پاها باشند که بروند نه فقط اینکه جسم ها باشند که حرکت کنند ، یک جفت کفش عاشقی به چشم و دل نیز می پوشانند و در کولاک روزگار به هوای اربعین با پای پیاده دل به جاده های عاشقی زدند تا به رسم هر سال خود را به صفوف بزرگترین و حماسی ترین گردهمایی جهان برسانند . همان جایی که میلیون ها زائر فارغ از هر رنگ، زبان ، نژاد و ملیتی شانه به شانه ی هم ندای حُب الحسین یجمعنا را به جان ترانه می کنند.

حضور دلدادگان کاروان انصار الحسین (ع) در آبادان

از سال ۱۳۸۰ که فعالیت خود را در مجتمع بقیه الله العظم شهرک رجایی مشهد آغاز کردند ،این نوزدهمین باری است که برای عرض ارادت در محضر پیشوای شیعیان جهان حاضر می شوند .

از شهرستان های مبارکه ، گنبد کاووس، بیرجند ،سیرجان ،خور و بیابانک خود را به مشهد رساندند  تا در تاریخ ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ سفر ۷۴ روزه ی خود را با عنوان حرم تا حرم آغاز کنند .

حضور دلدادگان کاروان انصار الحسین (ع) در آبادان

کاروان انصار الحسین (ع) این بار با حرکت نامی حضرت ام البنین (س) مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری  مشهد مقدس تا کربلای معلی را طی ۵۲ روز پیاده روی در ایران و حدودا ۱۳ روز پیاده روی در عراق طی خواهند کرد .

علی حقیرپور مسئول کاروان انصار الحسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با بیان اینکه ۸ دستگاه ماشین تدارکات جهت سهولت سفر آنها را همراهی میکنند گفت : جمعیت کل کاروان همراه با رانندگان و آشپزان ۱۰۰ نفر است که مسن ترین فرد حاضر ۷۵ ساله و کوچک ترین زائر ۱۳ ساله می باشد .

حضور دلدادگان کاروان انصار الحسین (ع) در آبادان

او  افزود : با توجه به اینکه هدف اصلی ما اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی و علوی در سطح جامعه است ؛ تجدید میثاق با شهدا ، اطاعت از فرمایشات رهبری و امر به معروف و نهی از منکر جزء  برنامه های کاروان انصار الحسین (ع) بوده که همراه با مراسم های عزاداری و دعا خوانی در طول مسیر و در شهر های مختلف برگزار می شود .

حضور دلدادگان کاروان انصار الحسین (ع) در آبادان

علی حقیرپور ادامه داد : این کاروان که برای زیارت ساحت مقدس سید الشهدا (ع) از مشهد مقدس شروع به حرکت کرد در طول مسیر از ۵ استانِ خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و در تاریخ ۹۸/۷/۸ از طریق پایانه مرزی شلمچه وارد خاک عراق می شود .

ابوالفضل افشار زاده ساکن تربت حیدریه که در سن ۱۳ سالگی به عنوان کوچک ترین زائر کاروان به دور از خانواده برای اولین بار پا در رکاب آقا ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشته در مورد سفرش گفت : به برکت امام حسین (ع) همه چیز این سفر معنوی به خوبی میگذرد ، وقتی که عشق حسین را با شیر مادر نوشیده ایم دیگر سختی و مرارت برایمان معنایی ندارد . قدم برداشتن در جاده هایی که متنهی به کشتی نجات عالم میشود لذت بخش ترین حس دنیا را دارد و  امیدوارم به عنوان سرباز امام زمان (عج ) گامی در راستای تبلیغ دین بردارم .

حضور دلدادگان کاروان انصار الحسین (ع) در آبادان

جان محمد فاتحی نژاد مسن ترین زائر کاروان انصار الحسین است ، از سال ۸۰ که برای اولین این کاروان راهی عتبات عالیات شد تا کنون یار همیشه همراه قافله دلدادگان حسینی بوده است گفت : توفیق زیارت اباعبدالله الحسین (ع) بزرگترین نعمت الهی بوده که خداوند به ما عطاکرده  وبه سبب ارادت  و علاقه مردم به ائمه معصوم در هر شهری که قدم می گذاریم مورد استقبال گرم عاشقان حسینی قرار می گیریم .

حسن شاملی هم از رانندگان کاروان بوده که این سفر را ارزشمند ترین خاطره زندگی خود بیان کرد و گفت : به هر شهر و روستایی که می رسیم مردم دلسوخته و ارادتمندی را می بینیم که با آه و حسرت التماس دعا دارند ، به راستی که جاذبه مغناطیس حسینی همه ی دل ها را بی قرار کرده است . با وجود اینکه امسال ششمین باری است که ارباب مرا  طلبیده ولی شور و شوق اولین زیارت را دارم .

هر ساله میلیون ها زائر در ضرب آهنگی واحد سر در راه کربلا می گذارند ، زائرانی که به مقام معرفت ، هرچند معرفت و شناختی کوچک و در حد وسع خود رسیده اند ، زائرانی که امام و پیشوایشان را به خوبی شناخته اند و پس از گذشت قرن ها نسبت به این واقعه بی تفاوت نیستند . این گونه است که در هیاهوی دنیا آهنگ پرصلابت تپش قلب عشاق حسین غوغا می کند .

دلدادگان کاروان انصار الحسین (ع) در شامگاه جمعه وارد آبادان شده و پس از دو روز استراحت در اردوگاه میثاق راهی دیار عشق می شوند .

انتهای پیام/ د

عکاس :راضیه حمید

کاروان انصار الحسین (ع) در مسیرکربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.