سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر دوره‌ای پمپئو به بالکان برای مقابله با نفوذ روسیه

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو هفته آینده با آغاز سفر دوره‌ای به کشورهای حوزه بالکان برای مقابله با نفوذ ادعایی روسیه در آنجا، تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور هفته آینده به بالکان خواهد رفت تا برای مقابله با نفوذ روسیه در آنجا، تلاش کند.

سفر دوره‌ای پمپئو به اروپا روز سه شنبه در رم، پایتخت ایتالیا آغاز خواهد شد و سپس، چهارم اکتبر به مونته نگرو و مقدونیه شمالی عزیمت خواهد کرد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور را برای شهادت مقابل ۳ کمیته اطلاعاتی، کمیته امور خارجی و کمیته نظارت و اصلاحات در راستای شروع تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره رسوایی اوکراین گیت احضار کرد.

روسای این ۳ کمیته با ارسال نامه‌ای که با امضای الیوت انگل، آدام شف و الیجاه کیومینگز منتشر شده از پمپئو خواستند برای توضیح درباره اسنادی که ممکن است او در ارتباط با رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین در اختیار داشته باشد در این کمیته‌ها حاضر شود.

یک افشاگر پیش از این فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.