رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری وی را نامشروع خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری وی را نامشروع خواند.

وی گفت: بر این باورم ترامپ می‌داند که روش هایش برای تصاحب آرا و داستان پردازی‌های نادرستش از جمله دلایلی است که باعث پیروزی وی در انتخابات شد.

کلینتون افزود: من از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت می‌کنم. او در سطح یک رئیس جمهور نیست و این مقام را از من سرقت کرده است.

وی تصریح کرد: بنیانگذاران آمریکا از چنین موضوعی نگران بودند که یک رئیس جمهور علی رغم سوگندی که یاد کرده است در ماجرایی همچون "اوکراین گیت" از جایگاهش برای اخاذی و سوء استفاده از قدرت به نفع خود استفاده کند.

کلینتون در پایان تاکید کرد: تردیدی ندارم که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ شکست خواهد خورد، زیرا اتفاقات مضحک سال ۲۰۱۶ دیگر تکرار نخواهد شد.

گفتنی است یک افشاگر در ابتدا فاش کرد رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

در قسمتی از این مکالمه تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامیده است، ترامپ خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: بایدن (معاون باراک اوباما) به همه می‌گفت که توانسته است تعقیب قانونی را متوقف کند. به نظر من که فاجعه است. اگر می‌توانید آن را بررسی کنید». پس از آن ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرده است: «خیلی‌ها راجع به پسر بایدن حرف می‌زنند و اینکه بایدن تحقیقات دادستان را متوقف کرده است. خیلی‌ها می‌خواهند در این باره بدانند. اگر دادستان کل شما می‌تواند کاری انجام دهد، فوق‌العاده خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار