کورت ولکر، مدیر موسسه مک‌کین و نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین روز جمعه با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و استعفای خود را به پمپئو تقدیم کرد.

استعفای نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کورت ولکر، مدیر موسسه مک‌کین و نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین روز جمعه استعفا کرد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد ولکر با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و استعفای خود را به پمپئو تقدیم کرد.

این در حالی است که یک افشاگر فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

در قسمتی از این مکالمه تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامیده است، ترامپ خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: «بایدن (معاون باراک اوباما) به همه می‌گفت که توانسته است تعقیب قانونی را متوقف کند. به نظر من که فاجعه است. اگر می‌توانید آن را بررسی کنید».

پس از آن ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرده است: «خیلی‌ها راجع به پسر بایدن حرف می‌زنند و اینکه بایدن تحقیقات دادستان را متوقف کرده است. خیلی‌ها می‌خواهند در این باره بدانند. اگر دادستان کل شما می‌تواند کاری انجام دهد، فوق‌العاده خواهد شد.»

در همین حال مجلس نمایندگان آمریکا مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور را برای شهادت مقابل ۳ کمیته اطلاعاتی، کمیته امور خارجی و کمیته نظارت و اصلاحات در راستای شروع تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره رسوایی اوکراین گیت احضار کرد.

روسای این ۳ کمیته با ارسال نامه‌ای که با امضای الیوت انگل، آدام شف و الیجاه کیومینگز منتشر شده از پمپئو خواستند برای توضیح درباره اسنادی که ممکن است او در ارتباط با رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین در اختیار داشته باشد در این کمیته‌ها حاضر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار