رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رئیس‌جمهور از دفتر کار خود به عنوان اهرمی برای بدنام کردن رقیب سیاسی استفاده کرده و ما مصمم هستیم مسئله را کاملا پیگیری کنیم.

آدام شیف: مسئله گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با اوکراین را کاملا پیگیری می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست نمایندگان درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین گفت: آنطور که مکالمه ضبط شده نشان می‌دهد رئیس‌جمهور به جای این که امین باشد از دفتر کار خود به عنوان اهرمی برای بدنام کردن رقیب سیاسی استفاده کرده است. این سوء استفاده اساسی از این دفتر است و ما مصمم هستیم مسئله را کاملا پیگیری کنیم.

 سی‌ان‌ان به نقل از شیف گزارش داده است از دوشنبه هفته آینده این کمیته ممکن است اقدام به ارسال احضاریه کند.

شیف در این باره گفته است: ما امروز این شکایت را دریافت کردیم و به محض دستیابی برای عموم نسخه ویرایش شده را منتشر کردیم. به نظر می‌رسد اتهامات بسیار قوی درباره رفتار رئیس‌جمهور و دیگران در این دولت مطرح شد.

آدام شیف افزود: در این شکایت از استفاده از اهرم ریاست جمهوری و اهرم حمایت ضروری نظامی به یک کشور خارجی برای بدنام کردن رقیب سیاسی صحبت شده است. این اتهامات بسیار جدی که در این شکایت درباره آن‌ها صحبت شده است، غیرقابل تصور است. در ادامه شکایت به ضبط مکالمات تلفنی و تلاش‌ها برای مخفی کردن این توطئه اشاره شده است.

او همچنین گفت: آنچه که ما تا الان می‌دانیم این است که بازرس کل متوجه شده است این افشاگر معتبر است و درست می‌گوید، زیرا آنچه که این افشاگر درباره ماهیت این تماس تلفنی گفت در ضبط تلفنی که الان منتشر شده گفته شده است. درباره اتهامات دیگر باید گفت که باید مشخص شود و این موضوعِ بررسی ما است. این افشاگر نقشه راه برای تحقیق ما داده است. آنچه که ما توانستیم درباره این افشاگر تایید کنیم ضبط مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور با رئیس جمهور اوکراین است. این بر ضرورت بررسی دیگر اتهامات که افشاگر مطرح کرده است، می‌افزاید.

او افزود: من بار دیگر بسیار از افشاگر سپاسگزار هستم و از رئیس (جوزف مگوایر رئیس اطلاعات ملی آمریکا) به علت حضور در کمیته تشکر می‌کنم. ما احضاریه فرستادیم، اما او به کمیته ما به صورت داوطلبانه آمد. من معتقدم او تصمیم نادرستی در نگه داشتن (منتشر نکردن) این شکایت گرفته است. من به مانند همکارانم به خدمت او به کشور احترام می‌گذارم، اما ما به شدت نگران قطع سیستم ضبط معمول مکالمات (ریاست جمهوری) هستیم. این یک معجزه کوچکی بود که ما توانستیم شکایت و نسخه را پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار