سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در کرمانشاه

رییس اداره اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، گفت : نیمه ابتدای امسال کرمانشاهیان بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا طاهری رییس اداره اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به جمع آوری زکات توسط شورا‌های زکات روستا‌ها و شهرستانها، گفت : در حال حاضر از مجموع ۲۵۲۸ روستای استان، ۱۲۶۰ روستا دارای شورای زکات هستند که کار جمع آوری زکات روستا‌ها و هزینه کرد آن را برعهده دارند.

او گفت : همچنین در هر یک از شهر‌های استان نیز مبلغین و عاملین زکات تحت نظر شورای زکات هر شهرستان مسئول جمع آوری زکات و هزینه کرد آن هستند.

طاهری از جمع آوری حدود ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد وافزود: از این میزان ۹.۴ میلیارد تومان آن مربوط به زکات "فطره" بوده و ۱۰ میلیارد و ۹۹۹ میلیون تومان آن مربوط به زکات واجب و مستحب است.

این مسئول افزود: برنامه امسال استان جمع آوری حدود ۱۴ میلیارد تومان زکات بوده، درحالیکه تنها در نیمه ابتدای امسال تحقق ۱۴۶ درصدی برنامه را داشته ایم.

او افزود: رقم زکات جمع آوری شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با جمع آوری حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات، رشد دو برابری داشته است.

 طاهری گفت: بیشترین زکات جمع آوری شده مستحب و واجب به ترتیب مربوط به شهرستان سرپل ذهاب با سهم ۱.۶ میلیارد تومانی، اسلام آبادغرب با سهم ۱.۱ میلیارد تومانی و جوانرود با سهم ۸۸۰ میلیون تومانی است.

رییس اداره اجرایی زکات کمیته امداد کرمانشاه در خصوص نحوه هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان، گفت: زکاتی که در هر منطقه و هر شهر و روستا جمع آوری می‌شود در همان محل هم هزینه می‌شود، بطور مثال زکات جمع آوری شده در یک روستا توسط شورای زکات همان روستا که از اهالی بومی هستند در همان روستا صرف ساخت پُل، غسالخانه، مسجد و... شده و یا صرف رفع نیاز محرومان آن روستا می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

۱۲۶۰ روستا دارای شورای زکات هستند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.