سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب عاشورایی؛

دلاورمردی که مشتاقانه در راه امام حسین (ع) قدم گذاشت

کتاب «زهیر بن قین» نوشته سید علی سید جمال اشرف، به معرفی این شخصیت والامقام واقعه کربلا می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، زهیر بن قین بجلی از شهدای کربلا و از بزرگان قبیله بجیله است. او پس از ملاقات با امام حسین (ع) چند روز قبل از واقعه کربلا ، به جبهه امام پیوست و در روز عاشورا  به شهادت رسید.

وی از مردان شریف و شجاع شهر کوفه  و قوم خود شمرده می‌شد و به واسطه حضور در جنگ‌ها و فتوحات بسیار، جایگاه رفیعی به دست آورده بود. در برخی کتب نیز نام پدر زهیر  به عنوان یکی از اصحاب پیامبر (ص) آورده شده است.

« زهیر بن قین؛ شیعه ای که به پیشواز امام می رود»

کتاب «زهیر بن قین؛ شیعه ای که به پیشواز امام می رود» نوشته سید علی سید جمال اشرف است که مجتبی خورشیدی آن را ترجمه و انتشارات طوبای محبت آن را به چاپ رسانده است.

معرفی شخصیت «زهیر بن قین» یکی از اصحاب امام حسین (ع) موضوع این اثر است. نگارنده ضمن معرفی شخصیت زهیر و تشریح روایاتی که درباره وی مطرح شده، به موضع‌گیری‌های او پیش از جریان واقعه کربلا و بعد از آن پرداخته است. نگارنده معتقد است که زهیر از همراهی با امام حسین(ع) کراهت نداشته است و اینگونه پاسخ همه مدعیان و تهمت زنندگان به زهیر را می دهد.  نویسنده در پایان، پس از تشریح دیدار زهیر با امام حسین (ع)، به چگونگی شهادت وی و واکنش امام حسین(ع) در قبال آن پرداخته است.

انتهای پیام/

زهیر بن قین بجلی را بیشتر بشناسید

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.