یک نویسنده از چاپ کتاب جدیدش با موضوع رابطه مناسب میان خانواده‌های ایرانی و آموزش ارتباط درست والدین و فرزندان خبر داد.

کتابی که ارتباط صحیح والدین و کودکان را آموزش می‌دهدحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده اصلی‌ترین نهاد تربیتی جامعه در میان نهاد‌های دیگر شناخته شده است. یک خانواده سالم به فکر ایجاد ارتباط درست میان والدین و فرزندان از طریق دانایی و مهارت لازم برای پیوند ارتباط روحی و ذهنی با اعضاست. والدین باید از طریق شیوه‌های مناسب مثل محبت کردن و صحبت کردن درست با فرزندان خود به آشناسازی کودکان با نقش اصلی اقشار جامعه در جای درست خود، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان به همین منظور مصاحبه‌ای را با علی باباجانی نویسنده کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید:

علی باباجانی سردبیر مجله سنجاقک، مدیر تولید محتوای ادبی و نویسنده کودک و نوجوان، درباره محتوا و مضمون کتاب «من خانواده ام را دوست دارم»  به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» برای گروه سنی خردسال و کودک، با محوریت پرداختن به نقش خانواده و گونه تعاملی با اطرافیان نوشته و در سال ۹۸ چاپ شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات گریبانگیر فرزندان امروز آشنایی کم با مفاهیم خانواده و فامیل به دلیل عوض شدن سبک زندگی و کم جمعیت شدن خانواده نسبت به گذشته است.

این نویسنده با اشاره به تاثیر کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» بر کودکان اظهار داشت: تاثیر زیاد آن بر ذهن و عمل کودکان، بستگی به استقبال زیاد والدین و مخاطبان اصلی یعنی همان کودکان از کتاب دارد.

باباجانی ادامه داد: کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» مفاهیم جذاب اعتقادی، اخلاقی و معرفتی زیادی را با زبانی ساده به فرزندان منتقل می‌کند.

او درباره استفاده از روش‌ها و تکنیک‌ها برای نوشتن کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» گفت: بنده به عنوان نویسنده برای نوشتن این کتاب از داستان و شعر برای قالب سرگرمی بین کودک و والدین به نوع درستی استفاده کرده ام.

وی افزود: مطالب «من خانواده ام را دوست دارم» قبل از چاپ شدن به صورت کتاب در مجله سنجاقک به چاپ رسید. به علت استقبال و بازخورد زیاد مخاطب جرقه نوشتن این کتاب در نتیجه احساس نیاز کودکان با استفاده از کمک مخاطبان و مسئولان مجله سنجاقک در من زده شد.

این نویسنده با اشاره به تاکید زیادش در خصوص خواندن کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» بیان کرد: داشتن و خواندن این کتاب از ملزومات اصلی برای ارتباط درست خانواده‌های ایرانی با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه نویسندگان فضای مجازی خانواده‌ای را غیر از خانواده ما در جهت جذب کودکان تشکیل داده اند. کودکان امروزی به هر فردی از قبیل راننده سرویس یا فروشنده سوپر مارکت می‌رسند، لفظ عمو و خاله را برای ارتباط به کار می‌گیرند.

این نویسنده ادامه داد: خانواده‌های سنتی در گذشته کمک و انسان دوستی را به اهل خانه یاد می‌داد. اما فضای مجازی باعث انزوا و آسیب اکثر فرزندان در آینده و خانواده‌های ایرانی می‌شود.

باباجانی درباره میزان رضایتش از نوشتن کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» هم گفت: هر نویسنده‌ای با رضایت قلبی و علاقه یک کتاب را می‌نویسند. اما میزان رضایت یک نویسنده از انجام کار عملی خود به صورتی است که آن کتاب به دست مخاطب و دیده شدنش برسد.


انتهای پیام/

کتاب «من خانواده ام را دوست دارم» با چه اهدافی منتشر شد؟

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار