سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین همایش مدیریت نوین در صنعت فود سرویس

نخستین همایش مدیریت نوین درصنعت فودسرویس‌ها در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابولقاسم کاشفی وحدتی رئیس اتحادیه اغذیه وفست فود‌ها گفت: به برکت علی ابن موسی الرضا (ع) توانسته ایم بهترین غذا و فست فود را در مشهد از لحاظ بهداشتی و کیفیت ارائه دهیم.

او ادامه داد: از اصلی‌ترین مشکلاتی که تمام اصناف به خصوص صنف ما را درگیر می کند عدم مراجعه افراد به اتحادیه‌ها قبل از راه اندازی واحد صنفی است.

رئیس اتحادیه اغذیه و فست فود گفت: مشورت نکررن متقاضیان با اتحادیه‌ها در خصوص راه اندازی باعث شده که حدود ۷۰ درصد از واحد‌های صنفی ما با مشکلات مالی رو به رو شوند.

کاشفی افزود: نبود سود و کاهش در آمد در مقابل هزینه‌های سنگین اجاره، مالیات، مواد اولیه و ... واحد صنفی را تا مرز تعطیلی برده است و این‌ها همه ضرر و زیانی است که از عدم تجربه و مشاوره حاصل می شود.

رئیس اتحادیه اغذیه و فست فودگفت: اگر کسی قصد راه اندازی کسبی را داشت در ابتدا تجربه آن شغل را کسب کنند و از آیین نامه‌های مربوطه اطلاعات بدست آورند و سپس به اتحادیه مراجعه کنند.

کاشفی افزود:در اتحادیه ماهیانه بین ۴۰ الی ۵۰ پروانه صادر می شود و همینطور ۳۰ الی ۴۰ پروانه باطل می شود.

اوادامه داد: ارتباط ما با دانشگاه در حال شکل گیری است و برگزاری سمینار‌های پیش رو می‌تواند اثرات مثبتی برای تمام اتحادیه‌ها داشته باشد.



فود سرویس‌ها در مسیر رشد


حمید رضا کوشا عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف از برگزاری این همایش و سمینار‌های پیش رو خدمات مشاوره در حوزه مدیریتی به فودسرویس‌ها بدهیم.

او ادامه داد: فود سرویس‌ها نسبت به گذشته در فضای رقابتی که دارند فعالیت می کنند ولی مشکلاتی زیاد دارند و خودشان نمی‌دانند، ولی بخش عمده‌ای از مشکلاتشان با روشها و رویکرد‌های مدیریتی و مهندسی صنایع قابل حل است، ولی متاسفانه ارتباط دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و مشاوره با فود سرویس‌ها قطع است و فود سرویس‌ها از راه حل‌ها و روش‌هایی که طی شده و قابل حل است بی خبرند شاید دلیل کم کاری شرکت‌های مشاوره و دانش بنیان و دانشگاه است.

عضو هیئت علمی داشگاه فردوسی گفت:در صنعت مهندسی صنایع و مدیریت به شدت احساس نیاز می کنند و می‌دانند مسائل و مشکلات وجود دارد و میشود با راه حل‌های مهندسی و مدیریتی حل شود، ولی فود سرویس‌ها بی خبرند.

کوشا افزود: ما گفتیم که سراغ فود سرویس‌ها بیاییم و بگوییم با آموزش و مشاوره و انجام تحلیل پژوهش می‌توانید مشکلاتتان را حل کنید و به سمت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها بیایند و مشکلات را مطرح کنند تا حل شود.

او ادامه داد: سیستم ستاره دهی و امتیاز دهی به رستوران‌ها و فست فود‌ها می خواهیم بگذاریم و ببینیم کدام فست فود و یا رستوران در چه رتبه‌ای قرار دارد مثلا یک رستوران میتواند کیفیت غذا یک امتیاز باشد امکانات و پارکینگ و ... هر کدام امتیاز جدا و حتی رفتار پرسنل و خدمت دهی هم میتواند امتیاز داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: میتوانیم ارزشیابی چند بعدی داشته باشیم و میتوانیم به مشتری کمک کنیم که نیاز خود را تشخیص دهد که کجا برطرف کند و همچنین به رستوران‌ها کمک می شود که جایگاه خود را خودش با کمک امتیاز‌ها ببرد بالا و نقطه ضعف و قوت خود را متوجه شود و سعی کند نقاط ضعف را برطرف کند برای پیشرفت خود.

کوشا افزود: می دانیم مسیر خیلی سختی است، ولی به حمایت سازمان‌های دولتی مثل شهرداری و مالیاتی داریم که شنوده مشکلات فود سرویس‌ها باشند.

انتهای پیام //ا. ز
 


مسیر فود سرویس‌ها خیلی سخت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.