سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

طرح برخورد با کامیون های حامل اضافه تناژ در ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : طرح برخورد با کامیون های حامل اضافه بار(اضافه تناژ) از امروز در دستور کار این پلیس قرار می گیرد .

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:حمل بار‌های اضافی خارج از ظرفیت تعیین شده در کارت وسیله نقلیه علاوه بر خطر ناشی از بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای موجب آسیب رساندن به راه‌ها، ابنیه و همچنین پل‌ها می‌شود.

او افزود: علت اصلی و خرابی جاده ها، اضافه تناژ بالای کامیون ها است که بیشتر بار آنها مصالح ساختمانی شن و ماسه است و رانندگان بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات حمل بار در جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: ترک‌های طولی و عرضی و چاله چوله‌های فراوان از مهمترین نشانه‌های خرابی جاده‌ها به شمار می‌رود که زیر فشار‌های ناشی از بار اضافی بیش از حد خودرو‌ها پدید می‌آید و به فراوانی قابل مشاهده است.

رئیس پلیس راه استان گفت: فشار‌های ناشی از بار‌های اضافی بر وسایل نقلیه باعث می‌شود که قطعات خودرو و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد دچار فرسودگی شده و باعث بروز نقص فنی و در نتیجه عامل وقوع تصادفات شود.

همتی زاده تصریح کرد: ماموران پلیس راه استان از امروز در صورت مشاهده چنین خودرو‌هایی بدون اغماض پس از اعمال قانون، راننده را برای سیر مراحل قانونی به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/با

اضافه تناژ بالای کامیون ها علت اصلی و خرابی جاده ها است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.