سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسوشیتدپرس: شعار حفظ وحدت ملی ترامپ با سیاست مهاجرتی او مغایرت دارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی به بررسی تناقض اظهارات ترامپ مبنی بر حفظ وحدت ملی با شعار‌های او برای مقابله با ورود مهاجران و تقویت سفیدبرترپنداری پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز چهارشنبه در خصوص وحدت ملی و ایجاد شرایط عادی در دو شهر ال پاسو و دیتون پس از تیراندازی‌های اخیر، سخنرانی کند. با این حال، اظهارات او زمانی که دَم از وحدت ملی می‌زند با گفتار تحریک آمیز او علیه مهاجران و عقاید نژادپرستانه اش مغایرت دارد.

در این مطلب آمده است: این یک وضع غیر معمول است که رئیس جمهور آمریکا از یک سو می‌خواهد تلاش کند تا یک جامعه و ملت را به سوی خود بکشاند در حالی که انتقادات گسترده از سیاست‌های مهاجرتی او پایان ناپذیر است و همین امر به ایجاد فضای قابل اشتعال و بروز خشونت‌هایی همانند آنچه در ال پاسو و دیتون رخ داد، منجر می‌شود.

سفر ترامپ به تگزاس و اوهایو – مکان‌هایی که حملات خشونت بار به کشته شدن ۳۱ تن منجر شد—به ابراز تاسف او از حوادث پارکلند، فلوریدا و لاس وگاس شباهت دارد. در شرایط این چنینی رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا ضمن حضور در محل با بازماندگان اندوهگین می‌شود، دعا می‌کند و تسلیت می‌گوید. او معتقد است تنها راه مقابله با این معضلات حفظ وحدت ملی است. ولی از سوی دیگر، با قدرت تمام برای جلوگیری از ورود مهاجران و تقویت روحیه سفیدبرتر پنداری می‌ایستد.

در همین حال، دموکرات‌ها با استفاده از شرایط پیش آمده، انگشت اتهام را به سمت ترامپ می‌گیرند. اقدام دموکرات‌ها با هدف افزایش محبوبیت حزب در میان مردم و پیروزی در انتخابات است، ولی این رویه قطبی شدن در آمریکا را به دنبال دارد.

در انتهای این مطلب آمده است: ترامپ در همدردی با بازماندگان حوادث نسبت به رؤسای جمهور پیشین خود برتری دارد. او قادر است همانند ابر‌های غم و اندوه سخنان ناراحت کننده بیان کند. بازماندگان را در آغوش بگیرد و با آن‌ها همدردی کند. اما زمانی که سخن از مهاجران یا اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا باشد، بیش از قربانیان حملات خشونت بار، منافع خود، کمپانی‌های آمریکایی و صهیونیستی را در نظر می‌گیرد. همین دلیل کافی است که نشان دهد اظهارات ترامپ مبنی بر حفظ وحدت ملی با شعار‌های او برای مقابله با ورود مهاجران و تقویت سفیدبرتر پنداری تناقض دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.