سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت وزیر دفاع آمریکا از استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد در آسیا

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در آغاز سفر یک هفته‌ای خود به منطقه آسیا-اقیانوسیه اعلام کرد از استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد زمینی آمریکا در آسیا حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه اعلام کرد از استقرار موشک‌های بالستیک میان برد آمریکایی در آسیا حمایت می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا که سفر یک هفته‌ای خود را به منطقه آسیا-اقیانوس آرام آغاز کرده است در حالی که با هواپیما عازم سیدنی در استرالیا بود به خبرنگاران همراه گفت: ما می‌خواهیم ظرفیت خود را در این زمینه تا دیرتر نشده است [به آسیا] بفرستیم. من ترجیح می‌دهم این اقدام در چند ماه صورت بگیرد اما این رویه بیشتر از آنچه انتظار دارید طول می‌کشد.

اسپر مقصد نهایی این سلاح‌ها در آسیا را مشخص نکرده است. وی همچنین اظهار داشت واشنگتن معمولا درباره این موضوعات با متحدان خود گفتگو می‌کند.

آمریکا در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد موسوم به‌ آی ان اف خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.