سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از جمع آوری ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، گفت: تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از ظرفیت این فریضه الهی فراهم کنیم.

دبیر شورای زکات استان، زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در ۴ ماهه امسال را ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است؛ که ۱۰۳ درصد برنامه‌های زکات استان محقق شده است.

صفری به اقدامات شورای زکات در سال گذشته هم اشاره کرد وگفت:در سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع آوری شدکه با تحقق ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه ۴۸ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد ادامه داد: در سال گذشته در ۷۹ درصد روستا‌های استان شورای زکات تشکیل شد و ۸۰ درصد روستا‌های استان زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد پرداخت کردندکه ۶۲ درصد زکات جمع آوری شده برای محرومین و ۳۸ درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت زکات در استان زنجان، به ویژه شهرستان خدابنده گفت: ۵۰ درصد زکات بالقوه استان در شهرستان خدابنده بوده که امید واریم با همت دبیر خانه و حمایت‌های ائمه جمعه و روحانیت و توجه مودیان و مبلغین و موثرین زکات، عملکردی فراتر از تعهدات سالجاری رقم زده شود.

صفری ظرفیت زکات بالقوه استان را ۴۰ میلیاردتومان عنوان کردوافزود: بر اساس سهمی که شورای عالی زکات کشور در نظر گرفته، برنامه ریزی شده است امسال ۱۸ میلیارد تومان زکات در استان زنجان جمع آوری وبین نیازمندان توزیع شود.
 
انتهای پیام/ن
 
 

جمع آورز زکات در استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.