در سال گذشته بیش از دو هزارو ۸۸۰ شغل با اعتباری نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان به کمک اعتبارات داخلی و بانک‌های عامل برای مددجویان تحت حمایت وافراد نیازمند ایجادشده است.

ایجاد بیش از دو هزارو ۸۸۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت وافراد نیازمندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه مهمترین اولویت امداد را توانمند سازی جامعه هدف عنوان کردوگفت:دولت ومجلس بودجه کمیته امداد را برای سال ۹۸ مناسب در نظر گرفتند که این نشانه اهمیت عملکرد وخدمات کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام ومعین دولت است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از دو هزارو ۸۸۰ شغل با اعتباری نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان به کمک اعتبارات داخلی و بانک‌های عامل برای مددجویان تحت حمایت وافراد نیازمند ایجادشده است افزود: برنامه ریزی شده است امسال این تعداد فرصت شغلی به بیش از چهار هزار برسد.

صفری ادامه داد رویکرد کمیته امداد بحث مهارت آموزی وارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به مددجویان برای رسیدن به اشتغال پایدار در بین جامعه هدف است وبه همین منظور اجرای طرح‌های نو ودانش بنیان از جمله کشت گیاهان دارویی، نصب پنل‌های خورشیدی، تولید ژل رویال وکشت زعفران وگل محمدی را در دستور کار خود قرار داده ودرسال گذشته با آموزش بیش ازسه هزار ۳۰۰ نفر در رشته‌های مختلف از دستگاه‌های فعال در عرصه آموزش‌های مهارتی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان گریزی هم به عملکرد حوزه مسکن در سال گذشته زد وگفت:یکی از اقدامات کمیته امداد برای توانمندی مددجویان تامین مسکن وسرپناه برای مددجویان به ویژه در مناطق محروم وکم برخوردار است بطوری که در سال گذشته با ۳ هزار و ۳۱۵ قلم خدمات مسکن از جمله خرید واحداث ۱۸۰ واحد مسکونی بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

صفری با اشاره به اینکه استان در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین نیز بامشارکت خوب حامیان وخیران وضعیت خوبی دارد، افزود: با مشارکت مطلوب حامیان زنجانی در طرح اکرام ایتام و محسنین استان زنجان میانگین سرانه ایتام در سال گذشته به ۴۸۱ هزار و فرزندان محسنین به ۲۳۵ هزار تومان ارتقاءیافته که میانگین سرانه ایتام استان زنجان بیش از دو برابر کشور هست.

وی بابیان اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت با جمعیت ۵۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۱۸ میلیاردو ۳۴۷ میلیون تومان کمک معیشت به حساب سرپرستان خانواده واریز شده است.

مدیر کل کمیته امداد داد:در سال گذشته با جمع آوری ۱۴ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان زکات با تحقق ۱۱۶ درصدی نسبت به سال قبل از رشد ۴۸ درصدی برخوردارشدیم که امیدواریم امسال نیز با همکاری کشاورزان واعضای شورای زکات به هدف گذاری ابلاغی که ۱۸ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان است دست یابیم.

صفری از خدمات مهم فرهنگی وآموزشی ارائه شده به جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان، به برگزاری اردو‌های آموزشی، زیارتی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره کردوافزود: در سال گذشته بیش ازپنج هزارمددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به اردو‌های آموزشی، تربیتی وزیارتی اعزام شده اند که دوهزار ۵۶۰ نفر از آنان در قالب شوق زیارت برای اولین بار به مشهد مقدس اعزام شدند.

انتهای پیام/ن
 

ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

 
برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.