بیشتر بخوانید: تقویت قابلیتهای ارتباطی محصولات اپل با توییتر
البته اعداد مذکور هنوز سودده بودن و استفاده قابل توجه کاربران از این شبکه اجتماعی را نشان میدهد، ولی باید توجه داشت این میزان از سوددهی به هیچ عنوان قابل قبول مدیران توییتر نبوده و برای شبکه اجتماعی با چنین وسعت و میزان کاربر در جهان تا حدود زیادی ناامید کننده به نظر میرسد.
توییتر در سال گذشته میلادی حدود ۱۲۰ میلیون کاربر داشت و هماکنون تعداد کاربران به عدد ۱۳۹ میلیون رسیده است و این یعنی در ۱۵ ماه گذشته تنها ۱۹ میلیون نفر به سمت توییتر کشیده شدهاند.
کارشناسان فضای مجازی معتقدند: که رشد ناکافی و آرامآرام توییتر حاکی از عدم اعتماد کاربران و برخورد با دقت آنها با توییتر است. توییتر به محلی برای چانهزنیهای سیاسی تبدیل شده و رهبرانی مانند دونالد ترامپ با انتشار توییتهای حاوی حرفای بدون سند و دروغ اعتماد عمومی نسبت به این شبکه اجتماعی را به شدت کاهش دادهاند.
توییتر و دیگر شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام در جهان امروز نقش پررنگی را در ایجاد اختلال در امنیت روانی جوامع مختلف ایفا میکنند و همین موضوع سبب شده است تا سیاستمداران و حتی گروههای تروریستی موجهای منفی برای منحرف کردن تفکرات مردم در این شبکههای اجتماعی به وجود بیاورند.
توییتر پس از ایالات متحده آمریکا در کشور ژاپن بیشترین میزان محبوبیت را داشته و در هر کدام از این کشورها به ترتیب درآمدی نظیر ۳۷۹ و ۱۳۳ میلیون دلار از طریق پخش آگهیهای تجاری داشته است.
انتهای پیام/