سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

تقویت هویت ملی یکی از دستاورد‌های نماز جمعه است

امام جمعه بافق گفت: یکی از دستاورد‌های نماز جمعه تقویت هویت ملی است و مردم و مسئولان باید برای نظام، گام‌های موثری در کنار یکدیگر بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه، به تشریح دستاورد‌های نماز در طول انقلاب اشاره کرد و گفت: در کشور ما ۹۰۰ مکان نماز جمعه اقامه می‌شود، آگاهی دادن مردم در زمینه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از کار‌هایی است که ائمه جمعه در دوران زندگی خود در این مکان‌های مقدس انجام وظیفه کردند.

وی افزود: اولین دستاورد تقویت روحیه جمع گرایی است که امروز در سراسر کشور مردم از اقصی نقاط شهر در یک مسجد به عنوان نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند و هیچ زمان و ادیانی این اجتماع را ندارد که با صفا و صمیمیت اقامه نماز کنند.

امام جمعه بافق به دومین دستاورد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: دستاورد دوم خودباوری و دستاورد سوم انسجام و همبستگی ملی است، مردم و مسئولان در کنار یکدیگر برای نظام و انقلاب با اتحاد و یگانگی گام‌های موثری برداشته و برمی دارند.

وی اظهارداشت: قبل از انقلاب ترویج روی مسائل ناسیونالیستی بود، اما با ظهور قدرتمند نظام جمهوری اسلامی روی مسئله اسلامیت و ملیت تاکید شد.

حجت الاسلام سلیمانی آموزش و ارتقای علمی در جامعه دیگر دستاورد نماز جمعه بیان کرد و افزود: تقویت هویت ملی، دستاورد دیگر نماز جمعه است، فرهنگ غرب در دانشگاه و فضا‌های آموزشی و حتی خانواده اثر گذاشته بود، اما امروز فرهنگ اصیل اسلامی حکم فرما است.

تحکیم وحدت، ارتقاء جایگاه زن، تحول در رابطه دولت وملت، مبارزه با استبداد و افراد مستکبر، مهارکردن فتنه ها، آگاهی دادن به مردم در مسائلی که دشمن میخواست به نظام ضربه بزند، مسائل امنیتی و جنگ از جمله دستاورد‌های دیگر نماز جمعه است.

خطیب جمعه بافق همچنین با اشاره به دیدار جمعی از مسوولان عالی رتبه فلسطین با رهبر معظم انقلاب گفت: قضیه فلسطین یک مسیله مهم در دنیای اسلام است.

وی افزود:در عرصه بین المللی و جهانی اعلام نمودیم که قضیه فلسطین برای نظام و انقلاب ما بسیار جدی است و اگر دنیای اسلام به صورت متحد جریان فلسطین را دنبال می‌کرد می‌توانستیم در مقابل آمریکا امتیاز بگیریم، اما متاسفانه بعضی از کشور‌ها دنباله روی آمریکا هستند.

نماز جمعه  چهارم مرداد این هفته بافق با حضور طالبی استاندار یزد، فرماندار بافق و جمعی از مسوولان و حضور پرشور مردم برگزار شد.

انتهای پیام/ غ

خطبه های نماز جمعه بافق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.