امام جمعه هرات گفت: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهرستان خاتم گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمد علی جعفری امام جمعه هرات گفت: مؤمنین مخیر هستند در روز جمعه، نماز جمعه را اقامه کنند و وظیفه ما این است که به این فرضیه عبادی_ سیاسی بیشتر بپردازیم چراکه این عمل علاوه بر ثواب موجب وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه نماز جمعه میعادگاه وحدت و یکپارچگی است افزود: نمازجمعه متعلق به همه است و حضور حداکثری مردم، مسئولان و افراد موثر در نماز جمعه موجب می‌شود تا مورد استقبال بیشتر مردم قرار بگیرد.

امام جمعه هرات بیان کرد: پنجم مرداد سالروز گرامیداشت اقامه نماز جمعه است که ان نماز به فرمان امام راحل (ره) توسط مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.

در ادامه فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم گفت: یکی از سنگر‌ها و پایگاه‌های ما در نظام جمهوری اسلامی نماز جمعه است و تریبون‌های نماز جمعه کمک می کنند تا مسئولان به درستی تصمیم بگیرند و ائمه جمعه مسائل عبادی سیاسی را به مردم منتقل کنند.

فاضلی به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: بایستی پایگاه‌های نماز جمعه به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و بصیرت در سراسر کشور نهادینه شود.

نصب بنر درسطح شهر، برگزاری مراسم شب شعر، فضاسازی ادارات و محل اقامه نماز جمعه، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه هر هفته، اجرای طرح مهد آدینه در نماز جمعه هر هفته از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ غ

چهلمین سال اقامه نماز جمعه در شهرستان خاتم گرامی داشته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.