سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو سفر نخست وزیر پیشین اسراییل به سوئیس از بیم بازداشت شدن

ایهود اولمرت به دنبال دریافت اخطاریه‌ای از سوئیس مبنی بر اینکه به دلیل ارتکاب جرائم جنگی تحت پیگرد قرار دارد، سفرش به این کشور را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به دنبال دریافت اخطاریه‌ای از سوئیس مبنی بر اینکه به دلیل ارتکاب جرائم جنگی تحت پیگرد قرار دارد، سفرش به این کشور را لغو کرد.

روزنامه «جروزالم پست» چهارشنبه به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت اولمرت دوشنبه قصد سفر به سوئیس را داشت، اما وقتی که وزارت خارجه و دادگستری بیانیه‌ای را مبنی بر جنایتکار جنگی بودن و مورد بازجویی قرار گرفتن از سوی مقام‌های سوئیسی دریافت کردند، او سفر به این کشور را لغو کرد.

اولمرت بین سال‌های 2008 تا 2009 و حمله اول ارتش این رژیم به غزه، نخست وزیر رژیم اسرائیل بود . در جریان این عملیات 1166 فلسطینی ظرف سه هفته به شهادت رسیدند. وی همچنین تنها نخست وزیر این رژیم بود که در سال 2016 به اتهام فساد مالی گناهکار شناخته و حبس شد و از فوریه (اسفند) 2016 تا جولای (مرداد ) 2017 را در زندان گذراند.

ایهود اولمرت چند روز قبل نیز نسبت به نتیجه داشتن جنگ دیگری در باریکه غزه ابراز تردید و سپس تأکید کرد جنگ جدید، واقعیت را تغییر نمی‌دهد و تل‌آویو را به جای اول باز می‌گرداند.

اولمرت در این باره اظهار داشت: «طرح تسویه‌ای با نوار غزه جز اقدام نظامی وجود ندارد، اقدامی که به هیچ کدام از طرفین کمک نخواهد کرد و به نفع هیچ کسی نیست.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.