ایهود اولمرت اعلام کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سبب تحقیقات متعدد جنایی درباره وی باید استعفا کند.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست استعفا کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه جروزالم پست، ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم، به دلیل تحقیقات متعدد جنایی درباره وی باید استعفا کند.

مصاحبه اولمرت با روزنامه جروزالم پست قرار است طی روزهای آینده منتشر شود. همچنین قرار است وی در گردهمایی جروزالم پست در 29 آوریل در نیویورک سخنرانی کند. اولمرت سپتامبر سال 2008، پس از آنکه پلیس اسرائیل او را به دریافت رشوه، فریب و خیانت در امانت متهم و دو ماه پس از آنکه اعلام کرد از نخست وزیری کناره گیری می کند، از این سمت استعفا کرد. ماه گذشته پلیس همان اتهامات را این بار علیه بنیامین نتانیاهو مطرح کرد؛ اما وی مدعی بیگناهی است و از سمت خود کنار نمی رود.

اولمرت در این باره گفت: پیشنهاد من به بنیامین نتانیاهو این است که برای «حفظ احترام جایگاه نخست وزیری!»، اقدام لازم را انجام دهد.

گزارش هایی در دهه گذشته منتشر شده بود که ایهود باراک، به عنوان رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی، اولمرت را برای کناره گیری از سمت خود، تحت فشار قرار داد. در آن زمان باراک بزرگترین شریک اولمرت در ائتلاف (حاکم) بود و تزیپی لیونی هم به عنوان معاون اولمرت در حزب کادیما در اعمال این فشار دخیل بود؛ اما اولمرت در مصاحبه اش این موارد را رد کرد و گفت: من هرگز جایگاه نخست وزیری را به خطر نینداختم. زمانی که دیدم اتهامات علیه من بر عملکردم تاثیر خواهد گذاشت، استعفا کردم در حالی که مجبور نبودم این کار را انجام دهم.
انتهای پیام/

توصیه اولمرت به نتانیاهو برای استعفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار