سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت زمین، خانه و کالاها کاهش می یابد

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: به طور حتم قیمت زمین، خانه و کالاها به تبع کاهش نوسانات قیمت ارز و سکه در روزهای آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف اصفهان افزود: به طور حتم قیمت زمین، خانه و کالا‌ها به تبع کاهش نوسانات قیمت ارز و سکه در روز‌های آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

او بیان کرد: هنگامی که عرضه و تقاضا در بازار متعادل شود و یکدیگر را پوشش دهند، قیمت‌های کاذب و هیجانی که روی برخی کالا‌ها ایجاد شده، خود به خود حذف خواهد شد، اما این امر مستلزم همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مختلف مسوول و نظارتی با یکدیگر است.

رییس اتاق اصناف اصفهان اظهار داشت: نوسانات بازار ارز و سکه بعد از دو تا سه ماه تاثیر خود را بر روی بازار املاک خواهد گذاشت.

او با بیان این که نباید همه گرانی‌های اخیر را ناشی از عملکرد بازار بدانیم، تصریح کرد: بازار آخرین حلقه و قسمت نهایی عرضه کالا محسوب می‌شود و مردم گرانی اجناس را در این قسمت مشاهده می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به این که عوامل مختلفی در افزایش قیمت‌ها نقش دارند ادامه داد: بیشتر کالا‌هایی که تولید می‌شوند قیمت مصرف کننده روی آن‌ها درج شده و این اختیار و اجازه به تولید کننده داده شد که کالا‌های خود را پس از تولید، قیمت گذاری کند.

او خاطرنشان کرد: بیشتر قیمت‌هایی که در زمان حاضر در بازار وجود دارد ناشی از تولید است.

رییس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: خواسته ما این است که بتوانیم نمود افزایش قیمت‌ها را در بازار مشاهده کنیم.

به گفته او، نظارت بر اصناف توسط اتاق اصناف و یا اتحادیه‌ها انجام می‌شود و این امر بر اساس فاکتور خرید فروشنده و سود عمده فروشی یا خرده فروشی برای آن‌ها تعیین خواهد شد.

به تاکید وی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها بر اساس گزارش‌های مختلف یا بازرسی‌های دوره‌ای خود، بر روند افزایش قیمت‌ها نظارت می‌کنند.

جهانگیری اضافه کرد: همه جوانب امر و دستگاه‌های دیگر همچون سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات باید به طور هماهنگ بر قیمت کالا‌ها نظارت داشته باشند و از تخلف و گران فروشی جلوگیری کنند.

او افزود: قیمت گذاری و تامین کالا‌های اساسی که در سبد اصلی خانوار‌ها قرار دارد توسط ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و تلاش شده که افزایش چندانی در قیمت اینگونه کالا‌ها ایجاد نشود.

رییس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: برنامه ریزی و نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و هر گونه تغییر یا افزایش قیمت در این زمینه توسط مسوولان و دولت و پس از آنالیز و تجزیه و تحلیل‌های رسمی انجام خواهد شد.
حدود ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

انتهای پیام/م

 

وضعیت قیمت کالا در استان اصفهان

برچسب ها: اصناف ، اخباراقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.