امام جمعه موقت اصفهان گفت:دشمن در صدد به راه انداختن جنگ اقتصادی است تا جامعه را به نارضایتی و بدبینی به نظام و انقلاب اسلامی سوق دهد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان ضمن دعوت از خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهارکرد: اینطور نیست که هر کسی به سمت کعبه نماز خواند متقی است یا هر کس به سمت بیت‌المقدس نماز خواند متقی نیست، بلکه کسانی که به دستورات الهی عمل کنند و ویژگی‌هایی همچون ایمان به خدا، پیامبر، ملائکه و رسیدگی به احوال خویشان، برپا کردن نماز، دادن زکات، وفاداری به عهد و پیمان داشته باشند، متقین واقعی مسیر الهی هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) بار‌ها تاکید کردند که این ماه بالاترین ماه ها، روزهایش بهترین روز‌ها و ساعاتش بهترین ساعت‌ها است، در روایات نیز بیان شده که خدا هر کسی را دوست داشته باشد، او را زنده نگه می‌دارد تا این ماه رحمت و آمرزش را درک کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید بسیار قرآن خواند و از دروغ گفتن اجتناب کرد، گفت: امروز برخی افراد در سایت‌های مجازی خیلی راحت دروغ‌هایی را مطرح و افراد دینی را متهم به آن می‌کنند، همچون حادثه‌ای که برای روحانی همدانی با یک شایعه دروغ اتفاق افتاد، البته این اقدام برخاسته از یک طرح اسرائیلی و امریکایی بود، چون می‌خواستند جواز یک قتل را صادر کنند و بین دو کشور مذهبی تفرقه ایجاد کنند.


وی با اشاره به گران شدن قیمت کالا‌های مختلف، اظهارکرد: دشمن در صدد به راه انداختن جنگ اقتصادی است تا جامعه را به نارضایتی و بدبینی به نظام و انقلاب اسلامی سوق دهد، بی‌شک افرادی که در این مسیر نادرست حرکت می‌کنند، پیاده نظام‌های امریکا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی ابراز امیدواری کرد با درایت رییس دستگاه قضا عاملان گرانی‌ها تسلیم قانون شوند تا دیگر در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد نباشیم خرمای ۱۰ هزار تومانی به ناگهان با قیمت ۲۵ هزار تومان فروش رود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به معلمان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، گفت: رهبر انقلاب خطاب به معلمان تاکید کردند «نسل سوم و چهارم انقلاب که امروز مقابل دشمن می‌ایستد، از حرم دفاع می‌کند و شهید می‌شود را آموزش و پرورش آن هم در دنیای اینترنت، پرورش داده است، البته در آموزش و پرورش نواقصی هم وجود دارد که باید برطرف شود».

وی افزود: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به معلمان اخطار دادند «دلیل اینکه دشمن در خصوص سند ۲۰۳۰ تلاش می‌کند، این است که آموزش و پرورش فطرت دانش آموزان را طبق تفکر غربی بسازد، سرباز برای انگلیس، امریکا و سایر اراذل کروات و ادکلان زده که به آدم‌کشی افتخار می‌کنند، تربیت کنند، بنابراین معلمانی که بالاترین مقام را دارند باید مراقب توطئه‌های دشمن باشند».

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به نیرو‌های انقلابی انتظامی، اظهارکرد: معظم‌له خطاب به این نیرو‌های جان برکف تاکید کردند در ماجرای سیل اخیر نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت مردم مناطق سیل زده خوش درخشید، اما باید بدانند که یکی از موانع رونق تولید قاچاق است، بنابرایم نباید کوتاهی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی با انتقاد از گرانی‌های گاه و بی‌گاه اجناس مختلف، گفت: چرا پیاز به ناگهان با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، قطعا دلیل آن قاچاق است در حالی که رییس جمهور می‌گوید همه چیز در ایران فراوان وجود دارد، اما نگفت در ایران پول را ذلیل و بی ارزش کردیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر انقلاب اسلامی درباره واردات و صادرات اشیاء قاچاق تاکید فروانی داشتند، اخیراً رییس دستگاه قضا اعلام کرد که دیگر خط قرمزی نداریم و نیروی انتظامی باید با قدرت در مقابل تبهکاران بی‌رحم بایستد.

وی با اشاره به تغییرات و تحولات در فرماندهی سپاه پاسداران، گفت: «سردار جعفری» از بزرگمردان دینی و خدمتگزار مردم بود و در دوران فعالیت خود از هیچ تلاشی برای سربلندی نظام کوتاهی نکرد، اما در حال حاضر نیز «سردار سلامی» به عنوان فردی قهرمان و بزرگ بر سر کار آمد و به شدت از رژیم صهیونیستی انزجار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی ادامه داد: «سردار سلامی» به رژیم صهیونیستی اخطار داده که اگر گامی برای مبارزه با ایران بردارد، این جنگ منجر به نابودی رژیم اسرائیل خواهد شد، همانگونه که شب گذشته نیز سید حسن نصرالله اعلام کرد این روز‌ها احساس می‌شود که رژیم صهیونیستی قصد دارد به جنوب لبنان حمله می‌کند، از این رو اخطار می‌دهم اگر این اتفاق افتاد چیزی از اسرائیل روی زمین باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: به گوش کسانی که با اسلام و نماز جمعه بیگانه هستند و می‌گویند با امریکا مذاکره کنید تا تحریم‌ها برداشته شود، می‌گویم این آقایان به ظاهر روشن فکر باید بدانند که امریکا جز ذلت، حقارت و نوکری چیز دیگری از کشور ایران نخواسته است و اگر دل به جنایتکاران ببندید در آتش جنایات آن‌ها خواهید سوخت، بنابراین بهتر است برای خدا تحمل و صبوری کنیم چرا که پیروزی نزدیک است.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نمازجمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار