تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کارگر امروز باید کار جهادی کند که منجر به رشد تولید و رشد بهره بهری و تولید کیفیت کالای خوبی و فروش محصولات داخلی شود و رونق تولید مسأله ای است که از کارگران انتظار می‌رود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومندمدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: مناسبت‌هایی مانند هفته کارگر همیشه بهانه‌ای است تا در این ایام بیشتر به فکر مسائل و مشکلات کارگران باشیم و زحمات آنان را یادآوری کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین واحد استان صنعتی و کارگری بالغ بر یک میلیون نفر کارگر بیمه شده و حدود ۳۰۰ هزار کارگر بازنشسته دارد.

وی افزود: جامعه کارگری ثابت کرده جزو وفادارترین گروه‌ها به نظام اسلامی بوده است، در شروع انقلاب اگر کارگران نبودند تصور اینکه انقلاب بتواند با چنین نظامی دربیفتد امکان نداشت؛ در دفاع مقدس هم ۶ هزار شهید استان اصفهان را کارگران تشکیل می‌دهد و قشر کارگران هیچ افزایش دستمزدی را در طول این هشت سال طلب نکردند.

نیرومند اذعان داشت: هر موقع هر اتفاقی برای نظام افتاده است اول خط مقدم کارگران بودند و نمونه آن سیل اخیر است، بخشی از خدمات اداره تعاون در قسمت یارانه‌ها شاهد این بود که کارگران درخواست واریز یارانه‌های خود برای سیل‌زده‌ها را داشتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: آن‌هایی که خارج از کشور زندگی می‌کنند و وقت واریز نشدن یارانه‌ها اعتراض می‌کنند باید از چنین اتفاق‌هایی خجالت بکشند، در خوزستان روزی ۱.۵ کیلومتر سنگ چینی و... در برابر آب توسط کارگران اصفهانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در جنگ اقتصادی هم خط مقدم کارگر است، قبلاً کلاه نظامی بود و امروز کلاه ایمنی، قبلاً فانسقه می‌بستند امروز کمربند همت می‌بندند.

نیرومند با اشاره به شعار سال رونق تولید، تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی و رونق تولید دانست و گفت: کارگر امروز باید کار جهادی کند که منجر به رشد تولید و رشد بهره بهری و تولید کیفیت کالای خوبی و فروش محصولات داخلی شود و رونق تولید مسأله‌ای است که از کارگران انتظار می‌رود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: از کارفرمایان و سرمایه‌داران هم انتظار می‌رود سرمایه را از خطوط دیگر که ممکن است سود بهتری هم داشته باشد بیاورند تا پتانسیل تولیدی کشور را رونق دهند تا روی پای خود بایستیم، چون توان آن هست و درنهایت از سرمایه‌دار به سرمایه‌گذار تبدیل شو‌ند.

وی تاکید کرد: تنها مسؤولیت دولت و مسؤولان این است که موانع تولید را رفع کند، دوران هم دوران جنگ است و همه کار‌ها باید ضربتی انجام شود.

نیرومند تصریح کرد: مردم هم باید مردانه تولیدات داخلی مصرف کنند، همان تولیدات داخلی باکیفیتی که تولید می‌شود تا رفع فقر و اشتغال‌زایی اتفاق بیفتد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم تحریم‌ها به ما آسیب نرسانده است عقلایی نیست، اما علاوه بر این آسیب‌ها مزیت‌هایی را هم به دنبال داشته است، بسیاری از واحد‌های تولید رونق گرفته و خودباوری و ما می‌توانیم در جوانان و کارگران ایجاد شده، همدلی برای تقویت تولید به وجود آمده است، بسیاری از واحد‌های تولیدی دوباره کارگران خود را به کار گرفته‌اند.

وی افزود: نرخ بیمه شدگان نشان می‌دهد که در تعداد کارگران تفاوت چندانی ایجاد نشده و در برابر تعداد کم ریزش، تعدادی هم به کارگرفته شده‌اند، نرخ برق و گاز واحد‌های صنعتی ۲۰ درصد رشد کرده و نرخ بیکاری در زمستان سال ۹۷ به ۱۲.۳ رسیده و در حالی که ۱۵ درصد بود، این‌ها نشانه امید است و درست است ضربه خوردیم، اما روی پای خود ایستادیم.

نیرومند عنوان کرد: کشاورزان در سال‌های خشکسالی یاد گرفته‌اند چگونه از آب کم استفاده کنند، حالا با این آب میزان تولیدات سه برابر می‌شود و ریزش کم نیرو‌ها در این بخش جبران می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه کارگران سه انتظار احترام، امنیت شغلی و مزد متناسب که در دنیا به کار شایسته معروف است را دارند، بیان کرد: امنیت شغلی کارگر باید ایجاد شود که کارگر نزدیک ایام نوروز و فصل اخراج‌ها ناراحت نباشد و مشکل حقوق حل شود‌

وی با اشاره به صحبت‌های رهبری خطاب به کارگران تصریح کرد: به عنوان نماینده کارگران اصفهان قول را می‌دهم که حتماً کارگران دشمن را مأیوس خواهند کرد، عزت را حفظ توانمندی را رشد و پشت نظام هستند.

انتهای پیام/م

 

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار