رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت:مسوولان باید با درایت بیشتری در شرایط فعلی عمل کنند و به کنترل وضعیت کسب و کار در حیطه فعالیت خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در رابطه با فراز و نشیب‌های پیش روی اصناف در سال ۹۷ اظهار کرد: اصناف در واقع جایگاه و بستری برای سر ریز جامعه بیکار است و در نهایت بخش اعظمی از جامعه بیکار در بخش اصناف ورود پیدا می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در همین رابطه افزود: علی‌رغم رکودی که در این سال بر اقتصاد حکم‌فرما بود، در بخش اصناف کاهش پروانه کسب دیده نشد و در کنار پروانه‌هایی که ابطال شد، به همان اندازه نیز پروانه‌هایی برای فعالان حوزه اصناف صادر شد.

وی بیان کرد: وضعیت کسب و کار در سال ۹۷ رونق چندانی نداشت و در سال‌های گذشته اوضاع مناسب‌تری در حوزه کسب و کار مشاهده شد.

جهانگیری در همین راستا اضافه کرد: به همین لحاظ متوالیان امور باید به وضعیت کسب و کار توجه بیشتری داشته باشند، زیرا بخش اعظمی از اقتصاد شهری در اختیار اصناف است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با ذکر یک نکته اذعان داشت: برخی افراد وقتی با نگاهی سطحی اوضاع کسب و کار را نقد می‌کنند، این جمله را یادآور می‌شوند که بازاری‌ها شرایط خوبی را تجربه می‌کنند و افزایش قیمت کالا‌ها باعث بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها شده است.

وی تأکید کرد: در شرایطی که تورم بیش از حد و افزایش قیمت بی‌رویه در سطح جامعه اتفاق می‌افتد، نه تنها اوضاع اصناف بهبود نمی‌یابد بلکه رکود دامن‌گیر فعالیت اقتصادی آن‌ها می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: با فاصله گرفتن از شرایط هیجانی انتظار داریم سال آینده سال بهتری از نظر وضعیت کسب و کار اصناف باشد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در رابطه با اثرگذاری تحریم‌ها اذعان داشت: در واقع این مردم و اصناف هستند که می‌توانند اثرگذاری تحریم‌ها را به حداقل برسانند و اگر خودمان به آن دامن نزنیم، اثر تحریم‌ها به اندازه شرایط فعلی نخواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در سطح جامعه وجود ندارد و اگر مردم و مسؤولان رفتار سنجیده داشته باشند، تقاضای کاذب در سطح جامعه به وجود نمی‌آید.

جهانگیری در پایان به نقش مسوولان در کنترل اوضاع اقتصادی تأکید کرد و گفت: مسوولان باید با درایت بیشتری در شرایط فعلی عمل کنند و به کنترل وضعیت کسب و کار در حیطه فعالیت خود بپردازند تا از وقوع رفتار‌های هیجانی و ایجاد تقاضای کاذب در سطح بازار ممانعت به عمل آوردند.

انتهای پیام/م

 

فراز و نشیب‌های پیش روی اصناف در سال ۹۷

برچسب ها: اصناف ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار